استاندار سمنان:

کشت گلخانه‌ای و آبیاری نوین جایگزین روش‌های سنتی شود

هاشمی با اشاره به خشکسالی‌های چندساله گفت: توسعه آبیاری‌های نوین و کشت گلخانه‌ای جایگزین روش‌های سنتی آبیاری شود.

هاشمی استاندار سمنان در دومین نشست کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان سمنان گفت: ضرورت دارد برای بهبود مدیریت مصرف آب سامانه‌های نوین آبیاری جایگزین روش‌های سنتی شود.

وی با اشاره به بارش‌های مطلوب هفته‌های اخیر در استان، یادآور شد: با وجود این بارش‌ها، به دلیل خشکسالی‌های چندسال گذشته، استان همچنان با مشکل کم‌آبی مواجه است و لازم است توجه بیشتری به این مساله شود.

وی به ضرورت تمام امکانات برای آبرسانی در مواقع ضروری تاکید و تصریح کرد: تمام امکانات استان از قبیل تانکرها، چاه‌ها و نیروی انسانی برای آبرسانی به مردم در مواقع مورد نیاز در اختیار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

به گفته استاندار سمنان، برای مدیریت بهتر مصرف آب، دهیاران و بخشداران با همکاری عوامل انتظامی انشعاب‌های غیرمجاز را شناسایی، کنترل و مدیریت کنند.

وی بیان کرد: اصلاح و یا رفع نقاطی که هدررفت آب دارند در اولویت کار قرار گیرد و تیم‌های این حوزه فعالیت خود را افزایش دهند.

استاندار سمنان گفت که با توجه به نزدیکی فصل تابستان و گرمای هوا، تا مهرماه نشست‌های مقابله با کم‌آبی استان هر ۲ هفته یکبار برگزار شود و در شهرستان‌ها نیز جلسات به صورت منظم برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار