آخرین وضعیت خسارات حریق امامزاده ابراهیم (ع) شفت

استاندار گیلان امروز در نشست هیئت دولت به رئیس جمهور در خصوص میزان خسارت وارد شده در حریق امامزاده ابراهیم (ع) شفت گزارش داد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه) در نخستین نشست اعضای هیئت دولت با استانداران سراسر کشور که به میزبانی وزارت کشور برگزار شد، با ارائه گزارش به رئیس جمهور در خصوص میزان خسارت وارد شده در حریق امامزاده ابراهیم (ع) شفت گفت: طبق ارزیابی‌های اولیه انجام شده توسط بنیاد مسکن استان با همکاری دهیاری مشخص شد؛ در حادثه آتش سوزی این روستا ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در قالب ۱۲۰ ساختمان کامل تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد و نقشه برداری واحد‌های آسیب دیده از حریق هم از امروز آغاز شده است.

او با ابراز خرسندی از دستور وزیر کشور در خصوص پرداخت تسهیلات به افراد آسیب دیده در امامزاده ابراهیم (ع) شفت و حمایت دولت از آنها افزود: یکی از مهمترین مباحث پیگیری موضوع پوشش بیمه‌ای بود که ارزیابی‌ها انجام و کار تشکیل پرونده توسط کارشناسان بیمه نیز اتمام یافت تا پرداخت خسارت انجام شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: در این راستا، ۱۱۸ واحد پوشش بیمه‌ای داشتند و تعدادی از خانوار‌ها نیز بیمه نبودند، لذا ارزیابی‌های نهایی از سوی متولیان بیمه ار منطقه حادثه دیده امامزاده ابراهیم (ع) شفت انجام شده و به زودی روند پرداخت آغاز می‌شود.

نشست اعضای هیئت دولت با استانداران سراسر کشور

عباسی همچنین با بیان اینکه خودروی آتش‌نشانی در امام زاده ابراهیم شفت مستقر بوده است، گفت: با هماهنگی استانداری گیلان در ۲ و نیم سال گذشته همواره با توجه به گردشگرپذیر بودن امامزاده ابراهیم (ع) شفت، یک دستگاه ماشین آتش نشانی در آنجا مستقر بوده است.

او با اشاره به مشکلات پیش آمده درباره عدم استفاده از خدمات اطفای حریق افزود: برای جبران عدم تکرار چنین حوادثی، مقرر شد در جذب نیرو برای آتش نشانی در روستای امامزاده ابراهیم (ع) شفت برای انجام خدمات این بخش، اقدامات لازم صورت گیرد.

خام فروشی محصولات از مشکلات جدی کشاورزی گیلان

استاندار یکی از مشکلات گیلان را خام فروشی محصولات استراتژیک کشاورزی از جمله بادام، چای، فندق این استان دانست و با تأکید بر ایجاد زنجیره‌های ارزش در استان تصریح کرد: در حوزه کشاورزی یکی از مشکلات جدی خام فروشی است و الان عموما رویکرد ما به تقویت صنایع تبدیلی کشاورزی است، به عنوان نمونه ایجاد صنایع فرآوری زیتون و فندق که محصولات تولیدی و خاص استان است ارزآوری و ارزش افزوده زیادی ایجاد می‌کند و در راستا در نمایشگاه دستاورد‌های اقتصادی مذاکراتی با برخی از سرمایه‌گذاران و کشور‌ها داشتیم.

نشست اعضای هیئت دولت با استانداران سراسر کشور

عباسی همچنین با بیان اینکه به دنبال صادرات محصولات کشاورزی استان همچون برنج و چای و کیوی و فندق و زیتون هستیم، گفت: توجه صنایع تبدیلی و بسته بندی را جهت ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش در دستور کار داریم و این یکی از اهداف تیم اقتصادی دولت در گیلان است.

او یکی از نگرانی‌های کشاورزان را ادامه‌دار بودن مشکلات سالیان گذشته در حوزه برنج اعلام کرد و افزود: انتظار دارم وزارت جهاد کشاورزی بعد از بررسی میزان برنج تولیدی در کشور و سپس میزان مصرف برنج سالیانه، مازاد برنج را وارد کند، زیرا واردات بی رویه در سالیان گذشته شالیکاران را دچار مشکل کرد و در خصوص چای هم ابتدا باید میزان چای انباشت در کارخانجات و میزان تولید چای در کشور مشخص شده و بعد از نیاز کشور، چای را وارد کنیم.

نشست اعضای هیئت دولت با استانداران سراسر کشور

وضعیت مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان

استاندار با بیان اینکه بخش اعظمی از مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان اجرایی شده است، تصریح کرد: تکمیل ۸ کیلومتر آزادراه منجیل - رودبار، راه آهن رشت - کاسپین، احیای زرجوب و گوهررود و ساماندهی پسماند سراوان جزء مصوبات اصلی این سفر بود که ۸ کیلومتر راه‌آهن منجیل - رودبار افتتاح، راه‌آهن رشت کاسپین آماده افتتاح بوده و همچنین منشاء آلودگی زرجوب و گوهررود شناسایی و فاضلاب زندان لاکان رشت به بهره‌برداری رسیده است و مابقی نیز دارای پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی هستند.

عباسی با تأکید بر تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گیلان گفت: هیچ پروژه جدیدی در استان تعریف نشده و اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است ولی انتظار دارم برخی از وزارتخانه‌ها نسبت به پرداخت اعتبارات مصوبات سفر به ادارات کل خود اهتمام ویژه ورزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.