تحصن دانشجویان ایتالیا در همبستگی با فلسطین+ فیلم

دانشجویان دانشگاه بولونیا ایتالیا در همبستگی با فلسطین مقابل دفتر مرکزی دانشگاه چادر زده و تحصن کردند.

همزمان با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دانشجویان دانشگاه ایتالیایی بولونیا برای اعلام همبستگی خود با فلسطین چادر زده و تحصن کردند.

براساس گزارش القدس العربی، رسانه‌های محلی گزارش دادند که دانشجویان ایتالیایی به جنبش دانشجویی در حمایت از فلسطین که در دانشگاه‌های برجسته آمریکا راه اندازی شده بود، پیوستند.

دانشجویان دانشگاه بولونیا حدود ۲۰ چادر را در میدان اسکارولی، مقابل دفتر مرکزی دانشگاه برپا کردند. آنها با برافراشتن پرچم‌های فلسطین و بنری با مضمون «قیام دانشجویی»، از بقیه دانشگاه‌های ایتالیا برای پیوستن به جنبش دعوت کردند.

ایتالیا اخیرا شاهد تظاهرات دانشجویان در شهر‌های مختلف بود که از دانشگاه‌هایشان خواستند تا توافق‌نامه‌های همکاری دانشگاهی با رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

در ۱۸ آوریل، دانشجویان و دانشگاهیان که جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را محکوم می‌کردند، در محوطه دانشگاه کلمبیا در نیویورک تحصن کردند و از دولت بایدن خواستند که همکاری دانشگاهی خود را با دانشگاه‌های صهیونیستی متوقف کند و سرمایه‌گذاری‌های خود را در شرکت‌های حامی از اشغال سرزمین‌های فلسطینی پس بگیرد. 

با دخالت نیرو‌های پلیس و دستگیری هزاران معترض در دانشگاه‌های آمریکا، وضعیت خشم از رژیم صهیونیستی گسترش یافت و تظاهرات به دانشگاه‌های کشور‌هایی مانند فرانسه، انگلیس، آلمان، کانادا و هند سرایت کرد که همگی شاهد تظاهرات در حمایت از همتایان خود در دانشگاه‌های آمریکایی، و خواستار توقف جنگ در غزه و تحریم شرکت‌های عرضه کننده سلاح به اسرائیل هستند.

اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که ده‌ها هزار شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند، ویرانی عظیم و قحطی که جان کودکان و سالمندان را گرفته است، بر جای گذاشته است. اسرائیل با وجود صدور قطعنامه آتش بس فوری توسط شورای امنیت و علیرغم حضور در دادگاه بین المللی دادگستری به اتهام ارتکاب نسل کشی، به جنگ خود ادامه می‌دهد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار