پرشدن کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه درپی بارش‌های اخیر

فرماندار اردل گفت: به‌دنبال شدت بارش‌ها و حجم زیاد گل‌ولای، کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه این شهرستان پر شده است.

یعقوب شکوهی اظهار داشت: بیشترین بارش سامانه اخیر استان مربوط به شهرستان اردل با حدود ۵۳ میلی‌متر بود که باعث بروز خسارت در برخی مناطق این شهرستان شد و هم‌اکنون کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه یه لایروبی و بازسازی نیاز دارد.

وی با اشاره به ریزش سنگ و رانش زمین در بخش‌هایی از شهرستان اردل مانند جاده‌های بخش میانکوه و تنگ درکش‌ورکش، افزود: البته هیچ‌کدام از جاده‌های این شهرستان بسته نشد و تلاش راهداران برای ربزش‌برداری و پاکسازی محور‌های ارتباطی ادامه دارد.

شکوهی به رعایت نکردن تقویم کوچ و اقدام عشایر شهرستان اردل نسبت به کوچ زودهنگام قبل از ۲۵ اردی‌بهشت‌ماه اشاره و اضافه کرد: در این بارندگی تعدادی از عشایر اردل با مشکل مواجه شدند.

وی یادآور شد: البته از طریق مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری، مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان و فضای مجازی اطلاع‌رسانی به عشایر مبنی بر خودداری از کوچ زودهنگام قبل از ۲۵ اردی‌بهشت‌ماه انجام شده بود.



شکوهی اظهار داشت: این در حالی است که تعدادی از عشایر شهرستان اردل تقویم کوچ را رعایت نکرده‌اند و بدون توجه به هشدار‌ها و اخطار‌ها از خوزستان به سمت چهارمحال و بختیاری کوچ را آغاز کردند.

وی گفت: به‌همین منظور حدود ۱۰ درصد از عشایر دیناران شهرستان اردل در مسیر کوچ از خوزستان به چهارمحال و بختیاری دچار مشکل شدند که در همین راستا ساعت ۲ بامداد شنبه به‌همراه جمعیت هلال‌احمر و اداره امور عشایر در منطقه حضور یافتیم و مواد غذایی و نایلون برای پوشش کف و روی چادر‌ها بین این عشایر توزیع شد.

شکوهی به مطلوب شدن شرایط آب و هوایی شهرستان اردل برای روز شنبه اشاره و تاکید کرد: خدمت‌رسانی و کمک‌رسانی به عشایر دارای مشکل به‌علت کوچ ادامه دارد و قرار است نیرو‌های امدادی به دنگان دیناران این شهرستان اعزام شوند.

وی با اشاره به درخواست کمک تعدادی از عشایر گرفتار در پلاک زیر سه‌راهی شلیل، افزود: خدمت‌رسانی و کمک‌رسانی به این عشایر انجام خواهد شد.

شکوهی تصریح کرد: البته در روز جمعه عشایر دو سه نقطه این شهرستان از جمله عشایر میانکوه و دره‌شور درخواست کمک داشتند که کمک‌رسانی به آنان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام داد.

وی یادآور شد: این در حالی است که مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با حضور در خوزستان به عشایر برای رعایت تقویم کوچ و خودداری از کوچ زودهنگام قبل از ۲۵ اردی‌بهشت‌ماه هشدار داده بود.

شکوهی اظهار داشت: خسارت‌های ناشی از بارندگی‌های اخیر در شهرستان اردل به‌زودی و پس از ارزیابی‌های کارشناسی جمع‌بندی و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار