مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق کشور ۱۲۰ میلیون نفری است

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است و بسیار بالاست.

مصطفی رجبی مشهدی در گردهمایی مدیران دفاتر حقوقی شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیرو به ناترازی صنعت برق در ٣ بخش مالی، سوخت و تولید و مصرف برق اشاره کرد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم عملکرد بخشهای تولید، انتقال و توزیع برق را تحت تاثیر قرار داده است.

وی رشد شتابان مصرف (٥.٧ درصد در سال گذشته) را از دیگر چالش‌های صنعت برق عنوان کرد که با توجه به رشد یک تا ٢ درصدی مصرف در کشورهای توسعه یافته، نیازمند تدبیر است.

به گفته سخنگوی صنعت برق، بخشی از رشد مصرف برق نامتعارف است که به پدیده‌های نوظهوری مانند ماینرهای غیرمجاز یا استفاده از کولرهای گازی در مناطق عادی اختصاص دارد.

مدیرعامل توانیر در ادامه از کاهش فعالیت تولیدکنندگان مجاز رمز ارز از حدود ۳۵۰ مگاوات به کمتر از ۵۰ مگاوات خبر داد که به دلیل عدم بازدارندگی، راهکارهای قبلی مربوط به استخراج غیرمجاز است. وی در همین زمینه گفت: تاکنون ٨۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز کشف شده است.

رجبی مشهدی ٣٢ هزار مگاوات مصرف برق سامانه های‌سرمایشی در کشور را معادل کل مصرف برق کشور مصر با ١٢۰ میلیون نفر جمعیت ذکر کرد که نشان می‌دهد در کشور ما مقررات و مناسبات خوبی برای بهره‌وری انرژی و مهار هدر رفت برق در این حوزه حاکم نیست.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در مناطق عادی و معتدل که طی مذاکره با صداوسیما حاصل شده و ٨۰ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود، تاکید کرد: توان صنعت برق در این عرصه به ابزارهای فنی و اجرایی محدود می شود و بدون بهره‌گیری از ظرفیت حوزه حقوقی، امکان جلوگیری از مصارف بی‌رویه یا اجرای طرح‌هایی مانند توسعه خطوط برق وجود ندارد، بنابراین درخواست دارم واحدهای حقوقی صنعت برق وارد میدان شوند و کارشناسان این حوزه در تمامی موضوعات مبتلا به صنعت برق ورود کنند.

رجبی مشهدی مستندسازی اقدامات را از ملزومات کار در بخش حقوقی عنوان کرد که باید طی زمان بندی مشخص، مستندسازی اراضی و اسناد صنعت برق به انجام برسد.

بازنگری در قراردادها با توجه به نقش برجسته بخش خصوصی در فعالیت‌های صنعت برق، تعامل با مراکز قضایی و انتظامی و تبادل تجارب دفترهای حقوقی با یکدیگر از دیگر نکات مورد تاکید مدیرعامل توانیر در این نشست بود.

برچسب ها: مصرف برق ، تولید برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
به‌ مردم‌ با مصرف برق يک آپارتمان ۵۰_۷۰ متری پیشنهاد تشويق راه اندازی سيستم انرژی خورشیدی می کنند
منتها برای ادارات‌ با کلی مساحت و اتاق و ساختمان های قدیمی که‌ ۲۴ ساعته سيستم و سرور ها و ملزومات امنیتی و ایمنی مثل دوربين و سيستم حفاظتی در حال کار و مصرف از اين خبرا نیست همچنان از فناوری ها و ساختمان های قديمي استفاده‌ می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
مردم که با یه کولر برا حداقل ۱۰۰ متر خونه و چند نفر تازه پول برق را هم از دسترنجشون پرداخت می‌کنند اون هم با جریمه .اما بسیاری از ادارات کشور هر اتاق یه کولر برای کارمند مربوطه گذاشته تازه کارمنده رفته چایی میل کنه و مردم تو صف منتظر اون کارمند پول برق را هم که از جیب خود مردم میدن نه جیب کارمند.پس لطفا مقایسه نکنید مردم در ایران دارن به سختی معیشتشون را تامین میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا توصیه وتاکید برافزایش جمعیت دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کارگر مفت و بدبخت می خوان دیگه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دوباره‌ بحث مصرف شد و مقايسه با کشورهای پیشرفته شد
ساختمان ادارات ارگان ها سازمان ها نصف بیشتر شان مثل کندو زنبور اتاق اتاقه هر اتاق یک کولر
مردم‌ یک کولر دارند برای ۵۰ تا ۱۰۰ متر خانه
ادارات هر اتاق ۱۰_۲۰ متری یک کولر يک بخاری
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۴۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
خوب تابستان جای شرجی قابل تحمل نیست مثل ساری وتازه ملت با قناعت استفاده می‌کنند چون اگر قناعت ورعایت نکنیم ما خودمون ضرر میکنیم وماشاالله پول برق رو انقدر گران کردن که هم رعایت میکنیم باز پ‌ل برق رو دوبله سوبله اداره برق میزنه دلشون نمیسوزه بعد آب نیست که مردم بخورن شرعیه ساری باید جای گرمسیر مثل خوزستان ساری رو حساب کنند وپول برق رو دیگه خواهشا بالا نبرن ودستگاهای تجربه‌ها وفرانسه رو الان زمان گرما نیست تعمیر اساسی یا اگر قابل تعمیر دیگه نبستن عوض کنند چون در خیابان ما همیشه در طی سال برق هفته ای یک بار قطع میشه ودیتگاهای منزل اگر محافظ نداشتن مثل قبل میسوخت وهیچکس پ‌لش رو نمی‌داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
این رو هم بگید میزان فساد و دزدی از بیت المال در حکومت ایران معادل کل کشورهای دنیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
هر چیزی جای خودش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ی سری به ادارات دولتی بزنید ببینید چخبره
یک آدم دریک اتاق اسپلیت روشن اتاق شده فریزرکاره انچنان خاصی هم انجام نمیده
Germany
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
وقتی تکنولوژی قدیمی باشه باید مصرف بالا باشه به جای این حرفا با تکنولوژی جدید و قیمت مناسب کولر تولید کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
به علت اینکه جنس و بازدهی کولرها بسیار بد و پایینتر از حد استانداردهای جهانی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دستور بدهید کسی حق ندارد از کولر استفاده کند و ساخت کولر را متوقف کنید کلا برق را قطع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
خوب دیگه....مردم برن بمیرن ....بدترین کشور در مصرف آب بدترین کشور در مصرف برق بدترین کشور در مصرف نان و.... به خدا ،مطالعه و شک داشتن به استاندارد های آماری ، وقتی طرف صحبت شما کل جامعه ایران هست ، واجبه. به همین سادگی مردم رو هدف انواع تحقیر و تهدید قرار میدید و تنها مسئولین ، (که مقصر اصلی تمام سوء تدبیرها هستند) بی گناه هستند و هیچگاه هدف این مقالات و تیترهای تند و تیز نمیشن.....
آخرین اخبار