بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد حماس تنها مورد بین مردم غزه و آتش بس است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، ادعا کرده است که «تن‌ها چیزی که بین مردم غزه و آتش‌بس وجود دارد، حماس است» و توافق با اسرائیل باید برای این گروه یک «تصمیم آسان» باشد.

بلینکن اواخر روز جمعه در سخنرانی در انجمن سدونا مؤسسه مک‌کین در آریزونا گفت: «ما منتظریم تا ببینیم آیا در عمل، آنها می‌توانند پاسخی مثبت در مورد آتش‌بس و آزادی اسرا بدهند یا خیر».

او بدون اشاره به اینکه درخواست حماس در توافق چیست، گفت: «اما شاید چیز دیگری [در خصوص حماس]در جریان باشد و در روز‌های آینده تصویر بهتری از آن خواهیم داشت.

بلینکن افزود که مذاکرات با حماس به دلیل این واقعیت پیچیده است که «تصمیم گیرندگان نهایی» اعضای این گروه در غزه هستند که میانجی‌ها هیچ تماس مستقیمی با آنها ندارند.

وی همچنین تاکید کرد که آمریکا نمی‌تواند از عملیات زمینی اسرائیل در رفح در جنوب نوار غزه حمایت کند، زیرا اسرائیل طرحی برای حفاظت از غیرنظامیان ارائه نکرده است.

هیئت قطری برای مذاکرات آتش بس غزه به قاهره می‌رود

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، یک هیئت قطری امروز شنبه برای شرکت در مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه به قاهره سفر می‌کند.

در حالی که تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از حمله اسرائیل به رفح - آخرین پناهگاه ۱.۵ میلیون فلسطینی آواره‌شده در جنگ هفت ماهه - ادامه دارد، یک هیئت حماس نیز به پایتخت مصر می‌رود.

بیش از ۳۴۵۰۰ فلسطینی از زمان آغاز حمله نظامی اسرائیل در ۷ اکتبر تاکنون شهید شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرندترین نشخوار بلینکن این بود
اعتراف به اینکه
قتل عام و نسل کشی برایشان اصلا مهم نیست
دلقک سیرک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
این وراجی های آقای بلینکن فقط در راستای حمایت و توجیه هر جنایت نتانیاهو است و گرنه جان غیر نظامیان فلسطینی رفح ارزشی برای غربی ها ندارد
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۹:۵۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
بیچارگان خیلی دلشان می خواهد تا قضایای غزه را حداقل برای تضعیف ایران هم که شده جمع کنند ولی انقدر در برابر اسراییل عاجز و ناتوان تشریف دارند که نمی تواند به امال و ارزوهای طلایی خود جامه عمل بپوشانند در طول تاریخ بشریت از اغاز هبوط انسان یر روی کره زمین بشریت یک چنین ابرقدرت عاجز و درمانده ندیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جنگ در غزه از 15 مهر ماه سال 1402 تاکنون هیچ ارتباطی و ربطی به حماس ندارد و تاکنون هم نداشته است
جنگ اسرائیل با حماس 100 درصد فقط دروغ است چون به خاطر که جنگ اسرائیل با مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه بوده است و نه حماس
در این مدت 7 ماه برای همه مردم دنیا ثابت شده است که اسرائیل با کمک، حمایت و پشتیبانی همه جانبه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی 100 درصد فقط مردم غزه را بمباران و قتل عام می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
این در حالی است که ارتش صهیونیستی همچنان به بمباران غزه و رفح ادامه می‌دهد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده است از طریق زمین به رفح حمله خواهد کرد تا تیپ‌های حماس را از بین ببرد.
کشور‌های اروپایی، سازمان ملل و آمریکا، متحدان اصلی رژیم صهیونیستی، از نتانیاهو خواستند که ایده حمله زمینی به این شهر را کنار بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است.
اروپا جنایتکار بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است.
Iran (Islamic Republic of)
پس از گذشته 7 ماه و کشتار قتل عام بیش از 38 هزار نفر در جنگ غزه، ترکیه تجارت با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد شرم آور و تاسف بار است.
۱۱:۴۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
پس از گذشته 7 ماه و کشتار قتل عام بیش از 38 هزار نفر در جنگ غزه، ترکیه تجارت با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد شرم آور و تاسف بار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
هر روز به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی اسرائیل و متحدانش ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
مشکل اصلی برای آتش بس در غزه نه حماس است و نه حتی غربی‌ها. مشکل اصلی اسرائیل و شخص نتانیاهو است.

آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی است
آمریکا بزرگترین مانع تشکیل کشور فلسطین و حامی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد.
آمریکا از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد.
آخرین اخبار