واکنش کرملین به لایحه ضد‌روسی مجلس نمایندگان آمریکا

سخنگوی کرملین می‌گوید مطابق با منافع کشورش به لایحه مصادره کردن اموال بلوکه شده روسیه پاسخ خواهد داد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به تصویب لایحه‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا که به دولت این کشور اجازه می‌دهد اموال بلوکه شده روسیه را به نفع اوکراین مصادره کند، گفت که واشنگتن در قبال هرگونه مصادره دارایی‌های مسکو پاسخگو خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کرملین تصریح کرد: «در مورد قانون مصادره دارایی‌های روسیه، ما هنوز باید جزئیات را مشخص کنیم... اگر واقعاً این‌طور باشد، آمریکا باید پاسخگوی آن باشد و در این‌جا بعید است که محدودیت زمانی وجود داشته باشد. ما این کار را به نحوی انجام خواهیم داد که به بهترین وجه مطابق با منافع ما باشد». 

پسکوف هشدار داد که مصادره دارایی‌های روسیه توسط واشنگتن صدمات جبران‌ناپذیری به تصویر آمریکا در محافل مالی وارد می‌کند و سرمایه‌گذاران را وادار می‌کند تا سرمایه‌های خود را به جای خرج کردن، پس‌انداز کنند.

او همچنین در مورد تصویب ۶۱ میلیارد دلار کمک جدید آمریکا به اوکراین، گفت که این اقدام «اوکراین را ویران می‌کند» و منجر به مرگ بیشتر اوکراینی‌ها می‌شود.

گفتنی است، پس از اعمال تحریم‌های متعدد بر روسیه، بخش زیادی از دارایی‌های این کشور در آمریکا مسدود شد. در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی پیش قانونی را تصویب کرد که انتقال دارایی‌های روسیه در این کشور به اوکراین را تسهیل می‌کند. مسکو پیش‌تر این اقدام را نوعی «دزدی» خوانده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار