نفوذ سامانه بارشی دوم از روز چهارشنبه به استان اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: موج دوم بارش از روز چهارشنبه به استان نفوذ کرده و تا قبل از ظهر روز جمعه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد، طی هفته جاری استان تحت تأثیر دو موج بارشی قرار می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: با ادامه فعالیت اولین موج بارشی تا عصر فردا (دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه) شاهد ابرناکی، وزش تند باد لحظه‌ای، بارش باران (گاهی به صورت رگبار و رعد و برق و در نواحی مستعد با بارش تگرگ) و رخداد مه بوده و دمای هوا نیز تا روز دوشنبه روندی کاهشی به خود می‌گیرد.

او تصریح کرد: موقتاً روز سه‌شنبه (۲۱ فروردین‌ماه) جو استان نسبتاً پایدار شده و با کاهش ابرناکی، بر دمای هوا افزوده می‌شود.

کوهی خاطرنشان کرد: موج دوم بارش از روز چهارشنبه به استان نفوذ کرده و تا قبل از ظهر روز جمعه ۲۴ فروردین‌ماه به فعالیت خود ادامه خواهد داد؛ با کاهش دوباره دمای هوا از روز چهارشنبه و تداوم آن طی روز پنجشنبه، مجدداً آسمانی ابری همراه با وزش تندبادهای موقتی و بارش باران (گاهی بصورت رگبار و رعد و برق و در نواحی مستعد با بارش تگرگ) در غالب مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: لذا توجه به هشدار سطح زرد شماره ۳ هواشناسی استان اردبیل توصیه می‌شود؛ ضمناً بارش تجمعی این دو موج بارشی در نواحی مرکزی و جنوبی قابل ملاحظه‌تر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.