افزایش ۳۵.۳ درصدی حداقل حقوق کارگران در سال آینده

حداقل حقوق کارگران برای سال ۱۴۰۳ در نشست شورای عالی کار با ۳۵.۳ درصد افزایش نسبت به سال جاری تعیین شد.

 سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از جلسه ۹ ساعته شورای عالی کار در جمع خبرنگاران گفت: حداقل دریافتی کارگران با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و دولت در ۳۲۹ مین نشست شورای عالی کار به میزان ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد.

وی افزود: حق اولاد از ۵۳۷ هزار تومان به ۷۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان افزایش یافت.

مرتضوی اظهار کرد: بن خوار و بار از ۱.۱ میلیون تومان به ۱.۴ میلیون تومان و حق مسکن بدون تغییر ۹۰۰ هزار تومان حق تاهل ۵۰۰ هزار تومان برای اولین بار برای کارگر خانم و آقا در نظر گرفته شد.

 وی گفت: حداقل دریافتی یک کارگر با دو فرزند از ۸ میلیون و ۵۰۹ هزار تومان امسال به ۱۱ میلیون ۶۰۹ هزار تومان افزایش یافت.

 وزیر کار همچنین در مورد بازنشستگان نهاد‌های عمومی و صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری مشمول قانون حداکثر حقوق و مزایا خواهند بود. 

مرتضوی به گزارش مرکز آمار اشاره کرد که نرخ بیکاری زمستان امسال با وجود افزایش ۳ دهم درصدی نرخ مشارکت، با کاهش ۱.۱ درصدی همراه شد. نرخ بیکاری نیز به ۸.۶ درصد رسید.

 وزیر کار در مورد افزایش خالص اشتغال گفت: ۷۵۷ هزار اشتغال خالص بود که منهای بازنشستگان و افراد اضافه شده به مقرری بیمه بیکاری بوده است.

 وزیر کار در مورد سخنان خود مبنی بر شیوه تعیین مزد کارگان در سال آینده، گفت: قانون کار نواقصی در ماده ۴۱ داردکه نیاز به اصلاح دارد. نباید حداقل حقوق کارمندان و کارمندان یکی در مجلس و یکی در شورای عالی کار تعیین شود؛ لذا طی لایحه‌ای که اول به دولت تقدیم می‌کنیم و بعد از تصویب آن به مجلس ارائه خواهد شد، تا حداقل مزد کارگران همزمان با حداقل مزد کارمندان در لایحه بودجه مشخص شود.

وی گفت: تعیین حداقل مزد کارگران از وضعیت طولانی شورای عالی کار نجات پیدا کند و شورای عالی کار به موارد مهمتر مسایل کارگری بپردازد.

 وزیر کار همچنین گفت: در حال حاضر نمایندگان برخی تشکل‌های کارگری رسمی در شورای عالی کار حضور ندارند و تلاش می‌کنیم از هر تشکل یک نماینده در شورای عالی کار حضور داشته باشد.

 وزیر کار در مورد بیکاری فارغ التحصیلان گفت: این نرخ با کاهش ۱.۲ درصدی به ۱۱.۶ درصد رسید. نرخ بیکاری در ۲۰ استان کاهشی بود و در ۲۰ استان هم نرخ بیکاری تک رقمی بوده است.

 علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار نیز گفت: دریافتی یک کارگر با خانوار ۳.۳ نفری از ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار به ۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۷۸۷ تومان رسید.

وی گفت: حداقل حقوق یک کارگر با یک فرزند ۸ میلیون و ۴۹۱ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۸۹۲ هزار تومان رسید.

 رعیتی فرد در مورد حضور نمایندگان کارگری در شورای عالی کار بیان داشت: این شورا با دو سوم اعضا رسمیت می‌یابد و مصوبات آن رسمیت دارد.

 وی گفت: حداقل مزد کارگران سال آینده نسبت به رشد امسال با ۸ واحد درصد افزایش همراه شده و به ۳۵.۳ درصد رسیده است. البته اقدامات دولت در سبد معیشت و کمک‌های جانبی هم در کنار آن از کارگران حمایت می‌کند.

 رعیتی‌فرد در مورد حقوق سایر سطوح مزدی نیز گفت: برای سایر سطوح غیر حداقلی ۲۲ درصد بعلاوه ۶۹۰ هزار و ۷۸ تومان و ۹ ریال افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: حداقل مزد روزانه کارگران سال آینده ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۸۲۸ ریال خواهد بود، حق اولاد از ۵۳۷ هزار تومان به ۷۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است و حق پایه سنوات کارگری ثابت باقی مانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۲۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
برده داری نوین یعنی کارگری کنی برای کارفرما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
ای ب. خ. ج. چندتا خبرنگار بفرسین از این وزیر کار و بقیه مسئولان مربوطه، پاسخ بخواهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
به فلسطین برسید حقوق کارگر اصلا اضاف نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
همه اخبارتون شده فلسطین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
با این حقوق ناچیز که امسال تصویب کردید من دیگه کارگری نمیکنم و میرم سراغ شغل آزاد حالا بیفتید دنبال کارگر خدانگهدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
بیخود نیست مغزا مهاجرت کردن و هنوز تو زدن یه پراید فسقلی موندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
ای خود تحقیر !
لاستیک های پراید تماما ساخت داخله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
پس ما کارمندان چی بگیم هر سال دولت از ما کم میکنه و مالیات رو طوری تنظیم میکنه که اون افزایش ۲۰ درصدی بره برای امور مالیاتی . حکم حقوق بنده در عرض دو سال تو حکم افزایش داشته ولی حقوق دریافتی تغییر نکرده . یکمیش رو دولت کم میکنه با مالیات و یکمی رو خود سازمان به دلایل مختلف مثل اینکه این مورد رو سازمان حقوق و دستمزد قبول نکرده پرداخت نمیکنه .
Iran (Islamic Republic of)
تنها
۱۴:۳۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
من به این حقوق و دستمزد ناچیز اعتراض دارم زیر ۱۵ میلیون نباید حقوق تصویب میشد این تصمیمات عواقب بدی براتون میاره قشر کارگر تا حدی صبوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
دولت به کارگرا به چشم تراکتور نگاه میکنه و کیسه های آرد و سیمان رو 50 _ 40 کیلویی میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
پس کلا کارخونه ها تعطیل کنن برن به نفعشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
تعیین دستوری حقوق هم مثل ارز و خودرو و انرژی اشتباه است،و باید با عرضه و تقاضا متعادل شود،در کارهای شخصی و کوچک که متناسب با نرخ کارگر روز مزد آزاد پرداخت میکنند و اگر دولت ده برابر هم بگوید آنها غیر علنی توافق میکنند و چاره ای هم ندارند چون باید رقابت کنند،در کارهای دولتی و بزرگ هم اگر دستمزد از نرخ واقعی بیشتر باشد موجب پارتیبازی و بیعدالتی و تبعیض و نارضایتی بیشتر مردم میشود.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
خبر درمانی
خبر درمانی
خبر درمانی
۳۵ درصدی در کار نیست و اصل همان ۲۲ درصد است.
سایر سطوح مزدی نامشخص است و بر این اساس کسی که حداقل حقوق یکی دو میلیون بالاتر دارد ۲۲ درصد افزایش می‌گیرد یعنی کمتر از نصف میزان تورم و درنهایت کوچکتر شدن سفره کارگر، کارگری که به واسطه مهارت، سابقه ، دانش، تلاش یا سایر موضوعات حقوق بیشتری می‌گرفته
به صورت غیر مستقیم می‌گویید تلاش نکنید
حتی ۳۵ درصدی که برای حداقلی بگیر نوشته شده پاسخگوی زندگی نیست و کمتر از تورم است و به هیچ عنوان نزدیک خط فقر هم نیست
به حق این ماه مبارک ، آیت ظلم سیستماتیک اصلاح شود.
و لعنت خدا بر افرادی که با دانش از وضعیت موجود این ارقام را تایید کردند لعن و نفرین همه ما کارگران پشت سر شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
عالی
خدا خیرتون بده
امسال یک پیشرفتی داشت این حقوق کارگرها
والا بخدا این توهم گرانی بعد حقوق کارگرها رو یک عده بی همه چیز سالهاست به خورد ملت داده بودن که جیب سرمایه دار و کارفرما پر پولتر کنن و جیب کارگران رو خالی و خالی تر
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی فیروزی
۰۱:۳۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
خدا به دادکارگر وکارمندهایی که حقوق ۸میلیون نهایت ۱۰ میلیون می‌گیرند نه بابا اصلا۲۰ میلیون حقو ق می‌گیرند من خودم نهایتا با ۲۰ میلیون حقوق ۵ میلیون کرایه خونه قسط وام سرویس ومدرسه غدا و خورد وخوراک می‌شود ۴۰ میلیون درماه ما باید چکار کتبم زندگی برامون جهنم شده من که هرشب آرزوی مرگ میکنم چون پیش خانواده ام همیشه وسر م پایین وشرمنده ام واگذار همشون به خدا بالاخره خدا یک روزی حق ما را می‌گیرد سود بانکی وام‌ها بالاست از سود پول نزولی بالاتر شده بعد میگن پول نزولی برای افراد خاص حرام است اما سود بانکی ۲۰ درصد حلال واگذارتون به خدا وپیغمبران خدا ومامان یباشد
Slovakia
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خدا از تصویب کنندگان نگذرد تورم45درصد و افزایش حقوق 35درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
لطفا ، لطفا بنزین را به نرخ کشورهای همسایه کنید یعنی بالای ۵۰ هزار تومان در هرلیتر و از عواید آن و از عواید مالیات واز عواید نفت وپتروشیمی و عواید صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی ووو...در سال ۱۴۰۳ به اقتصاد سر و سامان بدید و معدل دریافتی و در آمد مردم با معدل هزینه ها وتورم هماهنگ کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
مگر دستمزدها به نرخ کشورهای همسایه است؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
باید درآمد هم مانند کشورهای دیگر باشد و البته قیمت کالاهای اساسی آره عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۲۳:۳۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خداروشکر تاثیر رای هایی که دادن کم کم داره مشخص میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
همه چیز بالای سی چهل درصد زیاد شد حقوق کارگرم سی و‌پنح درصد بعد حقوق کارمند بدبخت بیست درصد رای هاشو ما میدیم حق و‌حسابشو یکی دیگه????
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۳:۲۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
باید در افزایش حقوق به یه صورت باشد حقوق زیر ۱۰ میلیون ۶۰ درصد افزایش ، بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون ۳۵درصد افزایش و از ۲۰ میلیون تا ۳۰ میلیون ۱۰ درصد افزایش و از ۳۰ میلیون به بالا ۳ درصد افزایش تا عدالت نزدیک شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
بافرض همین مقدار ناعادلانه‌ی ۳۵درصد هم اگر حساب کنیم بازهم ۸میلیون و ۲۰۰ نمیشه چجوری حساب کردین؟!
حداقل حقوق ۱۴۰۲ پنج و سیصد بوده
۵۳۰۰۰۰۰*۱/۳۵=۷۱۵۵۰۰۰ تومان
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خیلی هم عالی انشالله خدا خیرتون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
سلام این انصاف نیست باید وزیر کار وکارکنان وزراتخانه اگه حقوقشان وفعالیتشان مثل کارگر باشه که درد ما روبفهمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
بسم الله. قیمت بنزین در عراق لیتری 50هزارتومان است وتورم در کشور عراق 10درصد است . تو رابه خدا مافیای قاچاق بنزین را نابود کنید.اقای حاجی دلیگانی قربون شما من برم .نماینده مردم شاهین شهردرمجلس شورای اسلامی ایران تورا به خداقیمت بنزین را آزاد کنید ومثل کشور عربستان یارانه من که سرپناه ندارم را ودهک 6به ناحق گذاشتن را 50میلیون تومان چرا نمیکنید????????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
از افزایش حقوق مهمتر سلامت کارگرا ست که فشار زیادی بهشون وارد میکنن و اکثرا داغونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
من جوون مجرد با ۸٫۲۰۰ هیچ آینده ای تو این کشور نخواهم داشت نه ماشین میتونم بخرم نه خونه نه ازدواج،خدا ازتون نگذره دنیای ما رو خراب کردید خدا آخرتتونو خراب کنه.اون وزیر کار رو هم اخراج کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
افزایش 35درصدی دادین حقوقها رو دمتونم گرم. اما خودتون را یک لحظه به جای کارگران جامعه بگذارید و فکر کنید چجوری می توانید با این حقوق در مقابل تورم 60درصدی سال 1403 و افزایش قیمتهای 45درصدی قبل از تحویل سال که باز هم نیمه دوم سال افزایششان می دهید زندگی را اداره کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
واقعا مردمو مسخره کردید به موقع اضافه کردن حقوق کارگر داد زیادشدن تورم میزنید ولی پول بیت المال مملکت رو خرج فوتبالیستهای بی مصرفی که هیچ قید وبندی ندارن میکنید.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
سلام علیکم، این تصویبات، خلاف جهت سیاست جوان سازی جمعیتی کشور میباشد. همین حالا هم صنعت در جذب نیروی کار با کمبود مواجه بوده است. تصویب این حداقل حقوق کارگران مایه خجالت و شرمساری دولت مردمی می گردد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
یکی از اتفاقاتی که با پایین بودن حقوق می افتد اینست که کارگر دنبال کار دوم می رود و این باعث پایین آمدن راندمان او می شود و این کلاهی است که سیستم بر سر خود می گذارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
لطفا فیش حقوقی وزیر نگون بخت کار روهم بزارین تا کارگرهای بدبخت که زیر دست این ظالم افتادن ببینن چقدر از قبل بیت المال میخوره
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
حق ما رو خوردن حقوقمونو مثل استخوان که جلو .... میندازن تعیین کردند خودشون و بچه هاشون زمین و ملک بالا کشیدن و تابعیت بلاد کفر گرفتند و ما تنها کاری که میکنیم لعنت و نفرینه و حواله دادن به خدا و اولیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
بووووووووو
خیلی زیاد کردین
کم کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
تفکر و سیستم سرمایه داری خشن و به نوعی نئولیبرالیسم همین است، در این مدل، جامعه هر روز فقیرتر و دست سرمایه دار رانتی هر روز باز تر و پولدارتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
وقتی قیمت ها و هزینه ها در ایران دلاری شده! چرا حقوق کارگر ایرانی باز زیر 200 دلار است؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
لطفا با چندین استاد دانسگاه اقصاد درباره میزان حقوق کارگرها مصاحبه کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ایشالله خیر نبینید
Iran (Islamic Republic of)
ماری
۱۴:۵۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
رو قیمت هرچیزی هم دست کم ۳۰،۴۰ درصد، کشیده میشه. چه فایده ای داره؟!?
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۴:۳۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
حق مسکن رو زیاد نمی کنید؟؟؟!!!! اجاره خونه در سال قبل زیاد نشده؟؟؟ مسوولین بسیار محترم مطمئنید ایران زندگی می کنید؟؟با این کار فقط مهاجرت نیروهای زبده رو زیاد کردید.کارگرهای کم مهارت هم میرن به سمت مسافرکشی بیشتر و شغلهای کاذب.بعد میگید چرا ازدواج کمه.چرا نرخ مشارکت در انتخابات کمه.فکر می کنید کارفرما و کارخونه دار آسیب می بینه؟ خیلی راحت کارگر افغانی استخدام می کنه مالیات و حق بیمه هم نمیده.از خداش هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کارفرما، در حقیقت همان بازنشسته های دولتی یا فرزندان آنها هستند که با رانت، برای خودشان کارخانه و شرکت زده اند؛ و کارگران را استثمار می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
کارگر فوق لیسانس
۱۴:۳۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خدا جای حق نشسته
وزیری که توصف وایسادن مردم برای کالابرگ راندیده حتما خبر نداره با این پول مردم چقدر شرمنده خانواده شون میشه
حضرت علی علیه السلام میفرمایند حکومت با کفر ممکنه باقی بمونه ولی حکومت با ظلم مطمعنا از بین میره انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کارفرما هر سال سود وثروتش چند برابر میشه آنوقت جون میدن برا کارگر پول بدهند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
حقوق کارگر درمقابل درامد شرکتها تقریبا صفر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
همسن کارها رو میکنید درصد مشارکت میشه ۴۱ درصد خدا ازتون نگذره آخه ۳۵ درصد به کجا میرسه با یازده میلیون طرف دوتا بچه داره چجوری میخواد زندگی کنه ۱۰۰ سال باید مثل خر کار کنه تا بتونه خونه بخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
قبلا که مشارکت مجلس ۵۰درصد به بالا بود..تو دولت های قبل فوفش ۲۰درصد اضافه میشد...مشارکت مجلس ربطی به این ندارن..وگرنه این دولت دو سال پیش یه بار ۴۰درصد به بالا حقوقو کارگرو یه تکون دادن الآنم ۳۵درصد...

توقع که نداری حقوق دو برابر یا سه برابر بشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
پاسخ به ۱۴.۲۲

چیه بهت برمیخوره حرف حق میگن معلومه حقوقت چند رقمیه و وصلی به اینا وگرنه این چرت‌وپرتارو نمیگفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
باید همگی اعتراض کنن. حقوق کارگری 22 درصد افزایش داره. واقعا همگی باید اعتراض کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
بیچاره کارمندان دولت
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۴:۰۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
با 8 میلیون میشود شکم همسر و دو بچه را سیر کرد؟ اگر میشود لطفا به من هم یاد دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
کجا ۸ میلیون گفته
متن درست بخون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
به حق این ماه مبارک لعنت خدا بر شما مسولین ونسل تان
Iran (Islamic Republic of)
باران آذری
۱۳:۴۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کارمندان دولتی نصف هفته یعنی ۳ روز و باید در واحدهای تولیدی خصوص ، کار کنند
که مرتبط به اداره خودشون هس
هم درد کارگران بدونن
هم تو ادارات همش تن پروری و مفت خوری نکنن

مثلا کارمند صنعت نفت تو بخش های تولید نفت هم پای کارگران کار کنن
کارمند اداره بازرگانی تو کارخانه صنعتی یا کشاورزی و... کار کند

اینکه کارمندان پشت میز نشین راحت طلب و مفت خور برای قشر کارگر تصمیم بگیرند بدون اینکه خودشون دست ب کارگری بزنن قابل قبول نی

با این طرح پیشنهادی من
...هم قدر و منزلت کارگری بالا میره
...هم حقوق کارگری واقعی تر میشه
...هم جوانان ایرانی ب علم با عمل (کارگری مبتکرانه) راغب میشن
Belgium
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خجالت اوره با این همه تورم گرونی این حقوق کرایه خونه را خرج ها را که روز به روز میره بالا عسلویه برین ببین چه خبره طرف چهار ماه کار کرده عید حقوقشه نمیدن یه نوع برده داری تو اون اب وهوا چرا گارگر نباید روزانه حقوقش بدن ای ملت ای مردم بیایین ببین چطور حقها را میخورن نه شرکتها حاضرن پولتو بدن نه پیمانکارها ونه مرجعی هست بری برای طلبت شکایت کنی یه جور عادی انگاری شده الان نرخ بیگاری کجا هشت درصد۶۰ درصد مردم بیکارن طرف کارگر فصلی ماهی یه روز کارکرد داشته باشه میزنن مشغوله هر کی بخواد ببینه کارگر که نه برده داری چیست بیاد عسلویه چقدر پولها دزدیده میشه چقدر حقها خورده میشه اینقدر دروغ امار غلط به مردم ندین امروز ۲۹ اسفنده حقوقها را نمیدن زنگ هم بزنین جواب نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
درصد افزایش حقوق کارمندان تن پرور دولتی چی؟!!

حالم بهم میخوره وقتی خبر افزایش حقوق این مفت خورها و میشنوم
چند سال تو ادارات بیچاره مردم و اواره کردن

طرف و برای قرارداد بیمه فرشبافی میفرستن ب یک دفتر خدمات دولت تو منطقه دیگه
طرف هم هزینه ایاب و ذهاب بده هم هزینه ثبت نام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
مفتخور تویی احمق

اگه عرضه قبولی در آزمون استخدامی داشتی تو هم کارمند می شدی


آن دسته از کارمندان دولت که با آزمون استخدام شده اند ،نه با سهمیه ،پارتی بازی و زانتی آنها نخبگان مملکتند و باید حق نخبگی بگیرند .

چون اساس پیشرفت هر کشوری نخبگان آن کشورند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
در پاسخ به 14:31، تو معلومه با سطح شعور چقدر نخبه ای!!! در کشورهای پیشرفته اقتصادی میزان حقوق ها در مشاغل و تحصیلات مختلف بسیار بهم نزدیک و حتی برابر است برای اینکه انگیزه کار و فعالیت در جامعه و تولید وجود داشته باشه نه صرفا کارمندی و پشت میز نشینی
Iran (Islamic Republic of)
کارگر فولاد
۱۳:۲۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
شیر مادر نان پدر حلالتون دلاوران. خسته نباشید واقعا خسته نباشین.خیلی دوست دارم بدونم دقیقا چی تو کله شماست.چی زدین بگین ما هم بزنیم
کاش میشد یک روز جای امثال بنده کنار کوره داغ کار میکردین. یک روز نه یک ساعت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
ماشاالله کارکنان شرکتهای فولادی از مزایا و حقوق بسیار عالی برخوردارند ، همین ماه گذشته کلیه کارکنان شاغل و بازنشسته در مس سرچشمه نفری ۵۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه از شرکت گرفتند ، من کارمند بانک که از حقوق و مزایای شما اطلاع کامل دارم حاضرم جایمان را با هم عوض کنیم ، حقوق و مزایای من برای شما و حقوق و مزایای شما برای من .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کارمندان و معلمان چه گِلی بگیرن سر با ۲۰ درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
همه کارمندان نه ضعیف نیستند

ی سری نجومی مفتخور هم دارند که اکثرا زانتی و با پارتی جذب دستگاههای برخودار شده اند

نه با آزمون استخدامی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
اولا اکثرکارفرماهای بخش خصوصی فقط پایه وزارت کاری راپرداخت می‌کنند نه ازبن خواریارخبری هست ونه ازحق اولاد وحق تاهل ومسکن این یعنی کارگردان حامی این یعنی تصویب حقوق برداری درمجلس اسلامی شکایت کنیم کارگراخراج می‌شود شکایت نکنیم حق وحقوق ما پرداخت نمی‌شود بنظرتون بسوزیم وبسازیم ودعا بجان علماها کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
میزان تحصیلات یا رتبه پایه گروه یا دیگر بندهای دخیل در دستمزد کارمندان را که هر ساله قانون تعیین کرده در مقام قیاس که ارتقا کارگر و امنیت شغلیش تنها بر اساس سنوات خدمتیش است و هم در تقابل با کارفرماست را چه میکنید یا اینکه نه بدون هیچ اصولی فقط میخواهید تنها با تسلط بر مزد جامعه کارگری مسولیت را از شانه خود باز کرده باشید بدون هیچ کار بنیادی و ریشه ایی.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
اقای وزیر مجرد موندن جوون ها گناهش پای شماست با حقوق کم دادن و خانه های میلیاردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خدا انشا..این وزیر کار که حق کارگرها را چندین سال داره ضایع میکنه .انشا.. روی تخت بیمارستان ببینمش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
لطفا از اداره اداری و استخدامی پیگیری کنید تا حقوق کلیه کارکنان وزارت کار را شفاف منتشر کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خداروشکر اسنپ هست وگرنه شماها چجور میخواستید نرخ بیکاری فارغ التحصیلان رو کاهش بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
من ده سال هست در شرکت های مختلف کار کردم. تقریبا برای تحصیلات هیچ ارزشی قائل نیستن و اصلا امنیت شغلی معنا نداره. فقط ظلم میکنن و حق مردم و میخورن تا شرکت خودشونو گسترش بدهند. دوستان تلاش کنید وارد کار آزاد بشید. با این حقوق ها فقط میشه زنده موند با این گرونی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
عنوان مناسب برای این خبر: حقوق کارگر را حتی به اندازه تورم هم افزایش ندادند!
Iran (Islamic Republic of)
فوق لیسانس مدیریت و کارمند شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران
۱۲:۵۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
اینکه حقوق کارگر 35 درصد افزایش دادید ممنونم

حال کارمندان بیچاره حداقل بگیر نه نجومی ها را نیز همین اندازه اضافه کنید

با تشکر

حقوق زیر 25 همین درصد اضافه بشه و بالای سی و پنج درصد پلکانی معکوس و از پنجاه به بالا دیگه کاملا فریز شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
انوقت اونی که به علت لیاقت و تخصصش از تو حداقلی بگیر زیاد میگیره فریز؟ لااقل حسود نباش نگو حقوق دیگران زیاده کمش کنید بگو حقوق من کمه زیادش کنید
Iran (Islamic Republic of)
کارمند حداقلی بگیر
۱۴:۳۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
آقا ما کارمندان نجومی بگیر نیستیم و جزو حداقل بگیرها هستیم این 20 درصد افزایش واسه ما کلا به 2 میلیون نمیرسه دولت حق کارمند و کارگر رو خورد با یه نوشابه روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
امتیازهایی که مجلس اضافه کرد برای کارمندا ۴۰ درصد به بالا شد برای کسانی که زیر ۲۰ تومن میگیرند ولی کارگر ۲۲بعلاوه ۶۹۰هزار این سی پنج درصد شعره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
بنده علاوه بر مدرک فوق لیسانس مدیریت در دو رشته آمار و مهندس برق هم مدرک دارم

و تجزیه تحلیل های پیچیده آماری با نرم افزار spss را به راحتی انجام می دهم

و در رشته مهندس برق علاوه بر تخصص اصلی خودم
به دو زیان بیسیک و c++ به راحتی می توانم سه میکرو پروسسور avr , pic . arm را برنامه نویسی و در نرم افزای پروتیوس شبیه سازی و در عالم واقعی اسمبل و پروگرم کنم


علاوه بر مطالب فوق در مقطع phd مدیریت منابع انسانی را هم پذیرفته شدم

ولی به علت حقوق پایین و هزینه بالا انصرف دادم و بجای اون
می خوام تو قسمت تولید نهال و تولید بونسای های مختلف کار کنم که علم و تخصص همه اینها را دارم و بحمدالله استارت اولیه را هم زدم و شروع بکار کرده ام
و
حتی توان تولید ادوات دست ساز و ارزان قیمت کشاورزی را نیز دارم که انشاالله بزودی در این قسمت ها هم وارد کار میشم

و آنها را با برنامه نویسی میکرو پروسسورها مذکور به هوش مصنوعی مجهز می سازم

این تخصص های بنده بود

حال تو که لیاقتت زیاده و خیلی پر مدعا هستی در کدام یکی از موارد ذکر شده حاضری با بنده رقابت کنی بفرما بنده برای رقابت حاضرم

جناب با لیاقت نخبه و غیر حسود و نجومی

اینو هم عرض کنم بنده جز معدود کارمندانی هستم که با آزمون استخدامی جذب دولت شده ام نه مانند شما با سهمیه ،رانت و سفارش

لطفا در جواب آن شخص پر مدعا منتشر فرمایید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
چاره کار اعتصاب بسه هر چی ظلم در حق ما کردند باید اعتصاب کرد. بر پدر و مادر وزیر کار و معاونش رعیتی پور لعنت الی یوم القیامه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
مثبت دادم ولی اون لعنت آخرش شاید درست نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
حواله تون به قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس
آقایون دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
تنها راه نجات کشور مالیات بر عایدی سرمایه اس
هرکی دوتا خونه و دوتا ماشین و طلا و دلار داره باید ۹۰ درصد دومی رو مالیات بده
همه جای دنیا اینجوریه
هم تورم پایین میاد هم سرمایه به سمت تولید میره.هم حقوق ها کفاف میده.هم دولت راضی میشه هم کارگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
لعنت بر پدر و مادراتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خجالت بکش، یکی پدر و مادر خودت رو لعنت کنه خوشت میاد؟
چه ربطی به پدر و مادرشون داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
اگر نمیدونی توجه داشته باش !
اولین صاحب فحش و بد و بیراه ، خود شخص فحش دهنده است یعنی ، فحش بلافاصله به فحش دهنده برمیگردد !!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۳۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
تمام این قهر کردن و جلسه را ترک کردن دعوای زرگری بود // والا از همون اول حقوق را مشخص کرده بودن
میخواستن بگن نماینده کارگر خیلی داره برا حقوق تلاش میکنه
Netherlands (Kingdom of the)
ا ص
۱۳:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
گویا اصلا نماینده کارگری امضا ننموده این توافق نامه رو دو طرف دیگر یعنی دولت مردمی و دولت مردمی (کارفرما) به صورت یک طرفه امضا و تصویب کردن.جالب اینجاست که نرخ کرایه تاکسی که آن هم می بایست بر اساس نرخ تورم صورت گیرد ۴۵ درصد رشد داشته.
تو مملکتمون بر اساس علایق و سلایق نرخ تورم فرق میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
توی دیوار نگاه کنید کالا برگ فروشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
انشالله جزای این کارتون رو توری بدین ک همه ببینن و خوشحال بشیم از نابودی شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کارگر شهروند درجه آخر نیست مستند دیدی هنگامی که شیر يک شکاری میکنه شیر نر میا سیر میشه هر کدام حیوانات نوبت به نوبت از شکار خودشان سیر میکنه می‌ماند استخوان حیوان سفید سفید میشه آخرش خوراک مورچه میشه استخوان شکار یعنی کارگرم آن مورچه نیست که استخوان گیرش نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کارگر و کارمند تو هر مملکتی در درجه آخر اهمیته جز این خراب شده و استادا و متخصصا رو ول کردن چسبیدن به این قشر بیسواد و ابله و پر مدعا و همیشه طلبکار و سیری ناپذیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کارمندان دولتی موافقم
ولی ب قشر کارگر توهین نکن

استاد هم باشی کارگر نباشه تو استاد نمیتونی ایده تو بسازی تحویل جامعه
ولی استاد بی عمل باشی ک تو کلا ب درد جامعه نمیخوری خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
استادومتخصصی که شعورنداشته باشه، نبودش بهترازبودنشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ابله و بی سوادی از شعور ناقصت میباره شل مغز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کارگر و کارمند نبودند الان گدایی میکردی بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
سرت را بزار بمیر که زمین را سنگین کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
تا حالا فکر کردی اگر همین کارگر نبود من استاد دانشگاه شمای پزشک و ... باید چه کارهایی رو خودمون انجام بدیم
کرامت افراد باید حفظ بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ما مردم جز افزایش حقوق دکترا و پرستارا و معلما و اساتید و نظامیا به هیچ افزایش حقوقی راضی نیستیم مخصوصا کارمندا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
در وصف کارفرما های بخش خصوصی باید گفت
مرغ هر چه چاق تر تخم مرغش کوچیکتر
همه ۱۰ ، ۱۵ تا خونه دارن چندتا ماشین خارجی و میلیارد میلیارد درامد در ماه
بعد الان حمله کردن ب کامنتا این افزایش حقوق زیاده ما نمی توانیم حقوق کارگر بدهیم
این همه پول میخواید ب گور ببرید ؟ بدین ب کارگراتون دعاتون کنند یکم اون دنیاتون هم اباد شه خسیس ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
میخوان وارث شون بعد مرگ شون ببره تو خارج خوشگذرونی کنن و ب ریش شون بخندندن و اصلا یادی ازش نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
مثل ... دروغ میگن این چند ساله همه چیزتان ۵۰ برابر شده
Iran (Islamic Republic of)
عمو حسن
۱۱:۵۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
همین ملت کارگر تو انتخابات صف کشیده بودن.انگار نه انگار همینا سن بازنشستگی رو بالا بردن.الانم که با این افزایش حقوقشون شاهکار کردن. حالا بشینین ببینین اون نماینده چیکار میکنه واستون.اگه ازین بدبختر نشدیم.چرا خودتونو شریک این گناه میکنین؟ اینا کارگرو فقط واسه اتتخابات و راهپیمایی میخوان وگرنه کوچکترین ارزشی واسه کارگر قائل نیسن. این دولتم دروغگو ترین و بی رحم ترین دولت بعد انقلاب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
این قدر چرت و پرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
همه چیزش شاید درست ولی اون دروغگوترین و بی رحم ترین شاید درست نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خدا لعنتتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کارفرما هم ۳۵ درصد جنس خودش رو گرون میکنه ، خونه و ماشین هم ۳۵ درصد گرون میشه ، خوراک و پوشاک ۳۵ درصد گرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
احسنت با این تفاوت که حقوق ده میلیونی ۱۳۵۰۰ شد ولی خانه ده میلیاردی ۱۳۵۰۰ میلیارد میشه ، بعلاوه خود دولت مالیات و عوارض و ده ها در آمد غیر شفاف افزایش خواهد کرد ، ولی چاره چیست ، شخصا نمیدانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
احم...از اول بهمن تا الان دلار و طلا و اجناس بالا رفت . مگر قبل عید حقوق کارگر بالا رفته.تو هنوز نمیدانی چه خبره؟
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۱:۴۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
این الان بیشتر به نفع کارگران بخش دولتی است و هیچ نفعی برای کارگران بخش خصوصی به خصوص بخشهای خصوصی کوچک ندارد ، چون اکثر حقوق بگیران کارگر در بخش دولتی حداقل دریافتی از ۲۰ تومن شروع می‌شود تا ۱۰۰ میلیون تومان که با این افزایش فاصله باز هم بیشتر می‌شود ولی کارگران بخش خصوصی کوچک همان ۸ میلیون را می گرفتن الان نهایت بشود ۱۱ میلیون ، جهت اطلاع عموم کارکنان مجموعه شرکت نفت کارگری محسوب می‌شوند ،کارمندان بانکهای خصوصی و خصولتی (ملت ، صادرات ، رفاه کارگران ، تجارت ، و...) کارگری محسوب می‌شوند ،همیشه تا بوده همین بوده فقیر فقیر تر و پولدار پولدار تر میشود، چون وضع کننده گان قوانین از پولداران هستند و هیچ وقت به ضرر خود عمل نمی کنند .
خواهشمند است همچون همیشه این مطلب را سانسور و یا حذف نکنید ، این درد دل خیلی ها است‌.
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۱۱:۳۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
تقصیر خودمونه که هرکاری میکنن به ما هیچی نمیگیم، هزار تومن کمتر بره روی حقوق های خود این مسئولین خودشون رو به زمین و هوا میزنن اون موقع واسه سفره های ما و لقمه هامون و آینده ی بچه هامون اینا تصمیم میگیرن حقوق نمیدن دارن صدقه میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
همه اقشار زور میزنن کرایه حقوق و دستمزد خدماتشون بره بالا تا وی تا کجا باید با سیاستهای درست دلار بیاد پایین ارزش پول ملی حفظ بره بالا و همه چیز بیاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
اینم قسمت ما کارگران خاک بر سر من با هزینه تحصیل دو فرزند و اجاره خانه و معیشت و حمل و نقل و شارژ ساختمان .قبض آب و برق و تلفن و درمان و پوشاک و مهمان و ... با ۲۶۴ ساعت کار در ماه . مگه داریم آدم اینقدر جان سخت امیدوارم مسئولین به اهدافشان رسیده باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
باید دید سال بعد کارفرما چطور میتونه کارگر بگیره ?????? پیک موتوری باشی سه برابر درآمد داری چرا باید کارگر یا کارمند بشی آخه ???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کارگر نمی‌گیره بازنشسته ها میرم کار میکنن نماینده تامین اجتماعی هم که میاد یه چیزی بهش میدن می‌ره با این وضع منتظر ورشکستگی تأمین اجتماعی هم باشید الان دولت خوشحالم که حقوق تامین اجتماعی را هم کم کرده ولی متوجه نیست با بازگشت بازنشسته به کار درآمد تامین اجتماعی را کم کرده همین امروز بیا ۱۰ کارخانه نشونت بدم نصف کارگراش بازنشسته هستند و کار فرما حق بیمه نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
اقتصاد هیچیش به هیچیش هم خوانی نداره اینم قربانیش میکنن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
صولت کارفرمای دولت!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۱۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
با حقوق کمتر از ۲۵ میلیون ارزش نداره کسی بره سر کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
انقدر کارگر افغان وارد کردن که اگر کارگران ایرانی تصمیم بگیرن دیگه تن به بردگی ندن به هیچ جای آقایون نیست،کارگرارزان قیمت افغانی با دامپینگ ریشه ی کارگر ایرانی و نابود کرده و می کنه،کارفرمایان هم به خوبی از این وضعیت استقبال کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
حرف دل مارو زدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
الکیه مگه افغانی بیاد؛ آب و منابع شهر ما مصرف بشه بعد افغانی بیاد کارکنه یادتون باشه ....
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۱:۱۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
تعرفه پزشک ۴۵ درصد افزایش حقوق کارگر و کارمند حدود ۲۰ درصد لعنت به همه شما
Iran (Islamic Republic of)
*
۱۴:۰۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
تعرفه پزشک سال ها بدون افزایش بوده گوساله
برو تو دام پزشکی درمان شو، تعرفه اش بالا نرفته امسال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
آقایی که توهین میکنی، واجب تره تشریف ببرید همونجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
امسال رو هم میتونیم باهاش کنار بیاییم. اما چرا قراره از سال بعد مجلس افزایش حقوق هارو تعیین کنه. مگه میشه بدون حظور نماینده ی کارگر برای کارگر حقوق تعیین بشه. مجلس نماینده ی ما مردم نیست بلکه همکار دولت هست پس ب ضرر ما کار خواهد کرد. این قابل قبول نیست که از سال دیگه مجلس ب تنهایی بخواد دستمزد هارو تعیین کنه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۰۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
اصلا خوب نیست /اصلا اینا را کی بعنوان نماینده کارگر انتخاب کرده / نبایستی قبول میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
بدون امضا نماینده کارگری تصویب کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
آقایان دولت ما کارگران و بازنشستگان حقوقمان را میدهیم به شما وشما یک زندگی حداقلی به ما بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
این یعنی فشار مضاعف به کارفرمای بخش خصوصی
این یعنی تعدیل نیروی کارگری
این یعنی عدم سرمایه گزاری بخش خصوصی در حیطه تولید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
همین الان کار فرما دوساله قیمت ها را ۳برابر حقوق کارگر افزایش داده کدوم زیان!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
نمی‌خواد بخش خصوصی سرمایه گذاری کنه همین بخش خصوصی مارو بیچاره کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
تعدیل !!!! مگه فکر کردی الان کارگر ها سرکار هستن با حقوق 7 تومن
Iran (Islamic Republic of)
نزول خورای سهمیه بگیرولایی
۱۱:۰۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
با60 درصدپارسال و60 درصدامسال باید 120 درصداضاف میکردن این 35درصدکه احتمالابعدازتصویب بشه 15درصداگههم بشه دوباره باتورم بیشترومالیات ارزش افزودش چون تولید نابود شده پس وقت مرگ قشرماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
قیمت اجناس از این بالاتر نره و دائما ثابت بمونه حقوق کارگر حداقل باید ۴۰ میلیون بشه تا بشه یه زندگی کارگری رو اداره کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
نمیدانم چرا در اعلام دریافتیها ۷درصد بیمه که از کارگر کسر میشود را حساب نمیکنند،با این حساب یک مجرد در ۳۰ روز کمتر از ۹ میگیرد،که البته بعضی جاها همین هم نمیدهند و توافقی است وشاید بدون بیمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
مسخره است. چند درصد کارگران صاحب مسکن هستند.؟ حالا حق مسکن نسبت به پارسال ثابت مانده. این یعنی از خوراک.پوشاک. فرهنگ و.... بزن بده اجاره خانه.؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
چرا ننوشتین ک نماینده کارگران امضا نکرده و جلسه رو ترک کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
چون حقوق بگیر دولت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
پس بیست و دو میلیون هشتصد هزار تومان.... بود ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۱۱:۳۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
یکی از همین آقایون گفته بود با 75 درصد اون 22 تومن احتمالا موافقت میشه، اگر اینا از این کارا بکنن آدم شاخ در میاره و نگران میشه که نه مثل اینکه واقعا به فکر مردم هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
به نظرم ما خودمون رو داریم گول میزنیم. این حقوقی که الان برا ما تصویب میشه. مربوط به تورم سالی هست که گذشت نه سالی که میاد. از امروزه که کارخونه ها حقوق پرسنلشون رو بکشند رو اجناسی که میفروشند. دوباره کی ضرر میکنه ما مصرف کننده نهایی. راهکار چیه یا دولت تا اخر سال دیگه اجازه افزایش قیمت اجناس رو نده. یا اینکه رییس دولت و وزیران استعفا بدن تا یه نفر آگاه تر بیاد به داد مردم برسه وگرنه اینجوری که من میبینم استانه صبر مردم داره تموم میشه و دولت هنوز خوابه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
تنها آرزوی من موقع تحویل سال نابودی شما ظالمانه که روی هر چی ظالم و فاسد و بیشرف و بی صفت رو در طول تاریخ جهان سفید کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خسته نباشن حضرات بعدازیک هفته، اقای وزیرکارحقوق خودشم همین قدر زیادمیشه آیا خودش میتونه با۱۱ میلیون یک ماه رو بگدرونه ؟؟؟؟؟/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ماهیچی نداریم حقوق چی کاشکی ۳تومن داشتیم یارانه هم زیادنمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
به گواه توییت اخیر آقای عطا بهرامی اقتصاددان،اگر۷۰درصد یارانه های پنهان به خود فرد داده شود یک خانواده ۴نفره ماهیانه حدود ۲۰میلیون تومان میگیره.این کار بسیار واجبتر از تعیین حقوق است وباید متناسب با تورم تغییر کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
این حرف کاملا اشتباهه و اون آقای بهرامی هم کاملا غلط میگه چون یارانه پنهانی وجود نداره، همه قیمت ها در ایران دلاری شده، با درآمد ریالی مردم ایران! فقط چند قلم محدود مثل بنزین مونده که افزایش قیمتش یعنی یک تورم وحشتناک تر و فقیر تر شدن بیشتر مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
هر سال که میگذره کارگر و کارمند بیچاره تر میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
دو سوم کارمندای دولت زیادی اند و با لطائف الحیل خودشونو جا کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
تبریک به کارگرانی با افتخار رفتند و رای دادن و اینم نتیجه اش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
من رای دادم برای پایداری مذهب و دین و استقلال کشورم ، نه برای حقوق بیشتر ، باید با انتخاب درست افراد رانتخوار و مسبب نابسامانی های اقتصادی را به زیر بکشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
من رای دادم برای حفظ نظام تا ظهور مهدی صاحب الزمان. البته بی مسئولیتی مسئولان باعث ناامیدی و دلسردی مردم میشود.
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
دوست عزیزم حتما میدونی که دسته ی تبر از خود درخت درست شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خدا به داد تورم سال دیگه برسه نابود میشیم
۱۲
آخرین اخبار