وزیر کار:

حداقل حقوق و دستمزد کارگران را دولت تعیین نمی‌کند

مرتضوی گفت: حداقل حقوق و دستمزد را شورای عالی کار که متشکل از نمایندگانی از جامعه کارگری، کارفرمایی و سه نماینده دولت است مشخص می‌کند.

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه "تعیین حقوق و دستمزد کارگران از وظایف شورای عالی کار است" بیان کرد: باید از هفته آتی جلسات شورای عالی کار برگزار شود. البته جلسات کارشناسی برگزار شده و شاخص‌ها در دست بررسی است.

وی در ادامه گفت: حداقل حقوق و دستمزد را دولت و وزارت کار مشخص نمی‌کند، شورای عالی کار که متشکل از نمایندگان از جامعه کارگری، کارفرمایی و سه نمایندگان دولت است، مشخص می‌کند. امیدوارم بتوانیم تصمیم معقول و منطقی بگیریم.

برچسب ها: وزیر کار ، دستمزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
رسماً کسی گردن نمیگیره بزارید بگم افزایش دستمزد مساوی با افزایش تورم و افزایش تورم مساوی با افزایش نرخ بهره که همین الان هم ۲۳درصده که شدیداً زیاده این یعنی من وام بگیرم باید با ۲۳درصد بهره پس بدم و کسی که پول تو بانک میزاره باید ۱۸درصد صود بگیره که با احتساب نرخ ۴۰درصدی تورم این یعنی این که یک نفر یک میلیون میزاره بانک بانک اون رو به من وام میده و ۲۳هرار تومن سود میگیره از من و از این ۲۳تومن پنج تومن رو به عنوان کارمزد برمیداره و ۱۸تومن رو میده به صاحب پول حالا حساب کنید در طول این یک ماه تورم ۴۰درصد بیشتر شده یعنی عملا طرف ی تومن گذاشته بعد از یک ماه با تورم ۴۰درصد ارزش پولش شده ۶۰۰هزار تومن و حالا ۱۸هزار تومن سودش رو میگیره و خوشحالم و این یعنی ابر تورم حالا دولت میخاد مثلا کجای این ماجرا رو جمع کنه من موندم این اقتصاد تموم شدست فرو پاشیده بقیه چیزا همش کشکه مثل اینه که یک آدمی که ضربه مغزی شده رو ببند به استامینفون خوب این حماقته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
دولت بی قانونی میکند در مزد کارگران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
یک کارگر چطور با ماهی 8 الی 10 میلیون یه خانواده رو اداره کند؟ خود اقای وزیر میتونه؟ بله حداقل حقوق رو دولت تعیین نمیکنه اما انقدر اعمال نفوذ میکنه تا زیر 30 درصد افزایش پیدا کنه . بعد تو تبلیغات میگن دهه 60 بیان ازدواج کنن....باید حداقل حقوق کارگری کمتر از 20 میلیون تومان نباشد .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
من ۴۰ میلیون حقوق میگیرم بهترین ماشین و خونه را هم دارم و بچه هم ندارم بازم کم میارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
بله درست میفرمایید اون بنده خداها حقوق رو درست تعیین میکنند ولی این دولته که قبول نداره خودش پایینترین حقوقو تعیین میکنه بعد شما میگید دولت کاره ای نیست الان همین طرح ساماندهی کی غیر از دولت سنگ اندازی میکنه..امام صادق فرمود در اخرالزمان حق کارگر رو به اسامی گوناگون ضایع میکنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی رو پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
دقیقا چند ساله که موقع تعیین حقوق قانون کار کارگران نماینده کارگران همیشه به نشانه اعتراض جلسه رو ترک می‌کنه و نماینده کارفرما و نماینده دولت ۲۰درصد حقوق رو افزایش میدن و تصویب میکنند!امسال هم همینطوره کسی تو این کشوربه کارگر اهمیت نمیده.تازه بماند که خیلی کارگاه ها کمتر از همین حقوق قانون کار ناچیز رو به کارگرشون میدن!
Italy
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
بله بله نمیخواستم بگم ولی حداقل دستمزد ها رو من تعیین میکنم اگر خواستید پاسخگو هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
اجازه به نمایندگان کارگری نمی دهید برای افزایش حقوق
هر ساله تا بعد عید سال بعد بحث و جدل با نمایندگان
کار گری برای حقوق کارگران می نماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
مملکت اسلامی است باید برای رضای خدا و ولایت کار کرد نه پول و مال دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
تو را به خدا خانه 10متری بسازید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۴۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
با این رشد تورم و بالا رفتن اجاره ها و کوچک شدن سفره مردم اگر زیر ۵۰ درصد افزایش حقوق تایید شود ظلم به کارگر شده. همین الان هم کارگر خجالت زده زن و بچش هست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
بالای ۲۰۰ درصد باید اضافه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
افزایش ندین اشکال نداره
قیمت رو ۳ برابر بیارین پایین
آخرین اخبار