خطیب نمازجمعه تبریز:

شرکت در انتخابات امری ضروری است

خطیب نمازجمعه تبریز گفت:شرکت در انتخابات امری ضروری برای مردم است زیرا با مشارکت در این کار می‌توانند در تعیین سرنوشت خود و تصمیمات ملی نقش ایفا کنند.

حجت الاسلام فاضلی هیدجی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به نشانه‌های انتظار و وظایف منتظر در دوران غیبت کبری گفت: نخستین نشانه منتظر در این دوران مواظب بودن و رصد جریان ها، دومین نشانه امید به گشایش و سومین نشانه آمادگی دایم است.

وی اظهار کرد: وظایف شخص منتظر در این دوران نیز شامل معرفتی، عملی و روحی است و امانتداری نیز از ویژگی‌های منتظر برای عمل به سومین شاخص (شناخت نشانه ها) در موضوع وظیفه معرفتی منتظر است.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: امانتداری نظام اسلامی یعنی رای دادن و امانت داری داوطلبان شرکت کننده در این انتخابات نیز رو راست بودن و پس از انتخاب شدن نیز عمل به وظیفه خود است.

حجت الاسلام فاضلی هیدجی ادامه داد: شرکت در انتخابات امری ضروری برای مردم است زیرا با مشارکت در این کار می‌توانند در تعیین سرنوشت خود و تصمیمات ملی نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به وظایف معرفتی منتظران در دوران غیبت کبری یادآور شد: از وظایف منتظران آگاهی از زمان غیبت در بحران‌ها و دشواری ها و شناخت نشانه‌ها است.

وی اظهار کرد: در دوران غیبت عالمان ربانی و مسلمان به عنوان وارث پیامبران مربیان اندیشه و جهاد و پیروان سنت نبوی منتظران را هدایت خواهند کرد.

برچسب ها: امام جمعه ، نمازجمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.