رکورد احداث نیروگاه‌های حرارتی شکسته شد

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو گفت: در سال ۱۴۰۲ با همت تلاشگران صنعت برق، رکورد تاریخی احداث نیروگاه‌های حرارتی در کشور شکسته خواهد شد و انقلابی در احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر سال آینده در کشور ظهور خواهد کرد.

یزدان رضایی معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو گفت: در تابستان گذشته با وجود گرمای بی سابقه و افزوده شدن ۲ میلیون مشترک جدید خانگی، علاوه بر تامین برق مشترکان خانگی، ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت هم در مصرف برق خانگی نسبت به سال ۱۴۰۰ صرفه جویی شد بدون اینکه هیچ مشترکی احساس نارضایتی کند.

او افزود: این اقدام ارزشمند در سال "مهار تورم و رشد تولید" منجر به افزایش تحویل برق به صنایع و بخش مولد به میزان ۲۵ درصد شد و برای اولین بار در دولت سیزدهم میزان انرژی تحویلی به بخش‌های مولد و صنعت از بخش خانگی در ۶ ماهه اول سال پیشی گرفت که افتخار بزرگی است.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ با همت تلاشگران صنعت برق، رکورد تاریخی احداث نیروگاه‌های حرارتی در کشور شکسته خواهد شد، از ظهور یک انقلاب در احداث نیروگاه‌های تجدید‌پذیر در سال آینده دانست و ادامه داد: بیش از هفت برابر آنچه، قبلا در این بخش به بهره برداری رسیده در سال آینده وارد مدار خواهد شد.

رضایی با اشاره به حضور ۶۰۰ ورزشکار و ۴۹ تیم از خانواده بزرگ وزارت نیرو در این دوره از مسابقات که تا ۲۸ دی ماه سال جاری در مشهد در حال برگزاری است، بیان کرد: این آمار درمقایسه با سال قبل از جهش چشمگیری برخوردار است.

او تصریح کرد: برگزاری این دوره از مسابقات ضمن این که نشاط را در خانواده صنعت آب و برق افزایش می‌دهد، روحیه همکاری، تعاون و هم‌افزایی را در بین همکاران به ارمغان خواهد آورد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو از دبیر شورای ورزش وزارت نیرو و مسئول هماهنگی مسابقات صنعت آب و برق کشور خواست از این نوع مسابقات و رویداد‌ها علاوه بر مجموعه کارکنان برای خانواده‌های آنان نیز در سال ۱۴۰۳ تدارک ببیند.

رضایی بر توسعه ورزش همگانی در میان همکاران صنعت آب و برق اظهار کرد: وزارت نیرو با وجود مضایق مالی در پیشبرد پروژه‌ها، در امر ورزش محدودیتی در تامین منابع ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.