نمایشگاه آثار خوشنویسان شهرستان کوهبنان افتتاح شد

به مناسبت فرارسیدن هفته مقاومت با حضور جمعی از اعضای شورای فرهنگ عمومی و نهضت مطالعه مفید نمایشگاهی از آثار خوشنویسان کوهبنان افتتاح شد.

به مناسبت فرارسیدن هفته مقاومت با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده انتظامی، بخشدار مرکزی کوهبنان و جمعی از اعضای شورای فرهنگ عمومی و نهضت مطالعه مفید نمایشگاهی از آثار خوشنویسان کوهبنان در محل کتابخانه عمومی شهید اول شهرستان افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم امام جمعه کوهبنان ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و آرزوی موفقیت برای همه هنرمندان شهرستان، هنر خوشنویسی را یکی از هنر‌های اسلامی و مقدس برشمرد که همواره در تمدن ایران اسلامی نقش آفرین بوده است لذا آثار ارزشمند این هنر در کتیبه‌های مساجد و حرم مطهر اهلبیت بر زیبایی و‌معنویت کار افزوده است.

وی بیان داشت: هنرمندان سرمایه‌های فرهنگی و هنری جامعه هستند که باید از ظرفیت هنری اصحاب فرهنگ و هنر در راستای ترویج و زنده نگه داشتن هنر‌های اسلامی و معنوی بهره برد.

حجت الاسلام حسن ایزدی افزود: امروزه با پیدایش صنایع و تکنولوژی­‌های مدرن هنر خوشنویسی در بستر جدیدی قرار گرفته به طوری که از طریق برنامه‌های نرم افزاری می­ توان انواع خط را بدون نیاز به فعالیت دستی هنرمند انجام داد.

در ادامه محمود عرب پور گفت: خطاطی و خوشنویسی یکی از مهم‌ترین هنر‌های آیینی جهان تشیع است که در سده‌های مختلف توجه بسیاری به آن وجود داشته است.

معاون فرماندار ادامه داد: قرن‌هاست که هنر خوشنویسی در حال درخشش است شاید در بین دوستداران اهل بیت خانه‌ای نباشد که از خوشنویسی و تهذیب خالی باشد.

وی بیان داشت: خوشنویسی یکی از هنر‌های ریشه‌ای و بنیادین در فرهنگ‌های اصیل است هنر خوشنویسی ایرانی در مسیر توسعه خود ارتباط نزدیکی با دیگر هنر‌های اصیل ایرانی دارد از طرفی خوشنویسی ارتباط بسیار نزدیکی با ادبیات و متون ادبی مانند شعر دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار