طراحی و ساخت بیش از ۳۵ هزار قطعه نیروگاهی توسط متخصصان داخلی

مدیر امور بازرگانی نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: بیش از ۳۵ هزار قطعه مورد نیاز این نیروگاه در ۹ ماهه نخست امسال از سوی متخصصان داخلی، طراحی و ساخته شد.

مهران پوررمضان مدیر امور بازرگانی نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: تامین قطعات واحد‌های سیزده گانه نیروگاه، از الویت‌های اساسی است که این موضوع بنا به درخواست معاونت‌های تعمیرات نیروگاه بخار و سیکل ترکیبی و با استفاده از دانش طراحی متخصصان اداره ساخت داخل امور بازرگانی و با تکیه بر توانمندی سازندگان داخل کشور، پیگیری و انجام می‌شود.

وی افزود: در ۹ ماهه نخست امسال، توانستیم تعداد ۳۵ هزار و ۶۰۳ قطعه و تجهیز کاربردی در واحد‌های ۴ گانه ۲۵۰ مگاواتی بخاری و واحد‌های ۹ گانه سیکل ترکیبی را طراحی و سپس توسط سازندگان داخلی تهیه کنیم که این مهم در پایداری تولید برق واحدها نقش اساسی دارد.

پوررمضان با اشاره به فهرست اقلام و تجهیزات ساخت داخل در ۹ ماهه امسال گفت: لقمه ترانزیشن پیس توربین واحد‌های گازی، سیل رینگ بابیت دار یاتاقان شماره ۳ توربین واحد‌های گازی، چرخ دنده مربوط به دستگاه سانتریفیوژ روغن، درپوش‌های والو بین ترانسفورماتور و هدر رادیاتور‌های ترانسفورماتور اصلی واحد‌های بخار سیکل ترکیبی، سرنازل مشعل‌های نیروگاه بخار، لاک واشر برگردان جهت کمربند یاتاقان‌های ژنراتور، فنر مکانیکال سیل مربوط به فیدپمپ بویلر کمکی نمونه‌هایی از تجهیزاتی است که طراحی و تهیه نقشه‌های فنی آن در داخل نیروگاه و از سوی متخصصان اداره ساخت داخل شرکت انجام و توسط سازندگان داخلی، ساخته و در واحد‌های نیروگاه به بهره برداری رسیده است.

 فعالیت‌های اداره ساخت داخل نیروگاه شهید رجایی، مبتنی بر رویکرد درون زایی و با هدف کاهش وابستگی به شرکت‌های خارجی و به منظور کاهش هزینه‌های جاری انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار