فعالیت بیش از ۴۰۰ مجموعه پرورش ماهی در استان اردبیل

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: در حال حاضر استان اردبیل بیش از ۴۰۰ مجموعه فعال پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی دارد.

محمد اله‌بخش در حاشیه بازدید از مزرعه تکثیر ماهیان سردآبی استان اردبیل، اظهار کرد: نقش شیلات در تأمین قسمتی از پروتیین با ارزش جامعه و حصول منابع ارزی و درآمد ملی بر هیچکس پوشیده نیست و صنعت شیلات می‌تواند نقش بسیار مهمی در درآمدزایی، اشتغال و تأمین نیاز‌های پروتیینی مردم داشته باشد.

او تصریح کرد: استان اردبیل با داشتن بیش از ۴۰۰ مجموعه فعال در حوزه پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی از نقاط مهم در تولید انواع آبزیان محسوب می‌شود که با تولید سالانه بیش از ۱۱ هزار تن انواع آبزیان پاسخگوی نیاز مصرف داخلی است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل همچنین به ارزآوری در حوزه مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: اشتغال خانگی یکی از شیوه‌های مؤثر ارزآوری در بسیاری از کشور‌ها به شمار می‌رود و به منبع مهمی برای درآمد افراد و خانوار‌ها تبدیل شده به طوری که مشاغل خانگی علاوه بر افزایش سطح درآمد و توسعه کسب و کار، به افزایش رفاه و اقتصاد خانواده نیز کمک می‌کنند.

اله‌بخش به رونق مشاغل خانگی در حوزه شیلات پرداخت و افزود: پرورش ماهیان زینتی، پرورش جلبک و زالو جز طرح‌های کوچک مقیاس بوده که به صورت مشاغل خانگی در استان اردبیل مشغول فعالیت هستند.

او از اعطای تسهیلات بانکی و حمایت‌های مالی برای مشاغل خانگی خبر داد و خاطرنشان کرد: در تفاهم منعقده بنیاد برکت با سازمان شیلات ایران، تسهیلات بانکی ارزان قیمت در اختیار تولیدکنندگان مشاغل خانگی قرار خواهد گرفت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار