واردات لوازم خانگی منوط به درجه انرژی است

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: جزئیات واردات لوازم خانگی بسته به اصلاح روند انرژی، متفاوت است.

مهدی ضیغمی گفت: ما از یک کشور صادراتی که در حوزه مواد خام و نیمه خام متمرکز است به یک کشور صادراتی دانش‌بنیان‌محور تبدیل خواهیم شد. در سال‌های آینده صادرات غیرنفتی واقعی و دانش‌بنیان اولویت اول کشور خواهد بود.

ضیغمی اضافه کرد: در افق ۵ ساله، دیگر دغدغه عوارض محصولات خام و نیمه خام را نخواهیم داشت و پایه‌های بسیار مستحکمی در حوزه تجارت خارجی برای کشور شکل خواهد گرفت. در این راستا دیگر کشورها نمی‌توانند در مورد تهاتر و … برای ما تعیین تکلیف کنند بلکه وقتی ما دست برتر را داشته باشیم در مورد مدل صادراتی و … می‌توانیم تعیین تکلیف کنیم که هم اکنون این اتفاق در بخش بایوتکنولوژی، دارویی و… در حال رخ دادن است.

معاون وزیر صمت به غفلت از کشورهای آفریقا، آمریکای لاتین و شرق آسیا اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ کشورهایی که در سال‌های قبل مورد غفلت واقع شده بودند مورد توجه ما قرار خواهند گرفت.

او گفت: درمورد لوازم خانگی معاون مربوطه در وزارت صمت باید توضیح دهد و جزئیات واردات لوازم خانگی بسته به اصلاح روند انرژی، متفاوت است. اگر الان بگویم واردات آزاد شده، ممکن است درباره تمام گروه‌های کالایی درست نباشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار