سد‌ها از چرخه تامین آب شرب خارج شدند/ بحران آب به طبس رسیده ، مردم صرفه‌جویی کنند

فرماندار طبس از مردم خواست با توجه به تنش آبی که در این شهرستان به وجود آمده است در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

رحیمی فرماندار طبس در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: هم اکنون در بحث آب یک مشکل حاد داریم و هر سه سد نهرین، کریت و دره بید کاملا خشک شده است و از آب چاه‌ها برای مصرف شهرستان استفاده می‌کنیم.

او افزود: منابع آبی چاه‌ها محدودند و هر ساله با افت ارتفاع آب در چاه‌ها روبرویم بنابراین برای حل این مشکل دنبال تامین منابع آبی جدید هستیم.

رحیمی بیان کرد: از مردم می‌خواهیم که تا حد امکان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا بتوانیم منبع جدیدی برای تامین آب پیدا کنیم البته که منابع کلانی که از سمت دریای عمان می‌آید زمانبر است و دنبال یک منبع جدید نزدیک‌تر هستیم.

فرماندار طبس ادامه داد: از مسئولین می‌خواهیم تا به فکر جبران کمبود آب در طبس باشند، زیرا اگر برای جبران آن تعلل کنیم در زمانی که بحران به مرحله حادتر برسد فرصتی برای جبران نخواهیم داشت.

او عنوان کرد: در مورد شبکه‌های فرسوده  آب نیز در صورتی که ترمیم شوند می‌توانیم ۲۵ تا ۳۰ درصد از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.

مسئولین پیگیر به نتیجه رسیدن ساخت نیروگاه زغالی تولید برق طبس باشند

رحیمی فرماندار طبس گفت: ۷۶ درصد زغال کشور در طبس تولید می‌شود و این شهرستان ظرفیت این را دارد که یک نیروگاه زغالی تولید برق در آن احداث شود.

او افزود: بحث ساخت نیروگاه زغالی تولید برق در طبس که می‌تواند ۶۵۰ مگاوات تولید برق داشته باشد ۲۰ سال است که همچنان بلاتکلیف مانده است و یک سری کار‌ها در کشور دارد که باید انجام شود تا به نتیجه برسد.

رحیمی بیان‌کرد: از مسئولین می‌خواهیم که پیگیر این قضیه باشند، زیرا اگر این نیروگاه زغالی تولید برق در شهرستان راه اندازی شود هم در بحث تولید برق بسیار سودآور است و هم اینکه برای ۵۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

فرماندار طبس به بحث نهضت ملی مسکن اشاره و ادامه داد: نهضت ملی مسکن نیز بزرگترین نهضت ملی مسکن ویلایی کشور در شهرستان طبس است که تاکنون ۶۰۰۰ زمین ویلایی به متقاضیان واگذار شده و درخواست واگذاری ۴۰۰۰ زمین دیگر تایید شده و به زودی به متقاضیان داده می‌شود.

او با اشاره به اینکه تامین زمین و زیرساخت‌های آن با دولت و ساخت با مردم است عنوان کرد: ۶ سایت در طبس وجود دارد که سایت ۵۶ واحدی کامل شده و مردم در آن اسکان دارند؛ سایت ۵۰ هکتاری ۵۷۳ واحد است که مردم در ۲۵۰ واحد در آن اسکان دارند؛ سایت ۷۹ هکتاری نیز ۱۳۱۴ قطعه زمین دارد که ۶۱ واحد ساخته شده و زیرساخت‌های این سایت در حال انجام است؛ همچنین سایت در ۳۵۰ هکتاری ۴۰ فونداسیون انجام شده و در کل ۳۵۰۰ قطعه زمین است که هنوز زیر ساختی ندارد؛ یک سایت ۴۵۵ هکتاری در حال ورود به محدوده شهرستان است و سایت ۹۸ هکتاری نیز برای متقاضیان طرح فرزندآوری است که در مرحله مطالعات و قطعه‌بندی است و به زودی واگذار می‌شود.

رحیمی به بحث آبرسانی به روستا‌های اقماری اشاره و اظهار کرد: ۱۸ و نیم کیلومتر شبکه آب در ۴ روستای که معروف به روستا‌های اقماری هستند در مرحله واگذاری انشعاب اند و چند مخزن کوچک یک سری مسائل فنی داشتند، در حال پیگیری آن هستیم و این مورد به زودی حل می‌شود.

شهردار طبس تصریح کرد: در مورد دو بانده‌سازی محور‌ها نیز سه محور اصفهان یزد و دیهوک محور‌های شریانی‌اند و در تمام این سه محور به طور کل ۵۱ کیلومتر دو باندسازی داریم که دو باندسازی محور دیهوک با ۱۷ کیلومتر شروع شده است.

او گفت: پیگیریم که اگر بشود محور طبس_ ده محمد _ بشرویه شریانی شود و الان نیز طرح‌هایی در آنجا در حال انجام است که ۴۹ پل تعریض می‌شود که تعریض ۲۴ پل انجام شده و اعتبارات این طرح ملی است.

برچسب ها: منابع آبی ، سدآب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.