مجلس تصویب کرد؛

ایجاد اتحادیه شهرداری‌های کل کشور در قالب تشکل غیردولتی

مجلس مصوب کرد اتحادیه شهرداری‌های کل کشور با عضویت تمام شهرداری‌های کشور در قالب تشکل غیردولتی ایجاد شود.

نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، یکم آذر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم، با بند الحاقی ۳ این لایحه با ۱۵۱ رأی موافق، بدون رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس بند الحاقی ۳ این لایحه؛ کلیه نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی (موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه) مکلفند نسبت به ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار با استفاده از نماد‌های شهری، جایزه‌های فرهنگی، بسته‌های آموزشی، رشته‌های تخصصی، بازی‌های رایانه‌ای، برنامه‌های فرهنگ‌ساز و روایتگری با استفاده از بودجه همان دستگاه و ظرفیت‌های ملی در بستر‌های گوناگون از جمله صدا و سیما و فضای مجازی اقدام کنند.

همچنین نمایندگان با بند الحاقی ۴ این لایحه با ۱۳۶ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده الحاقی ۴ این لایحه نیز آمده است؛ به منظور توسعه همکاری بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، برقراری ارتباط با اتحادیه‌های بین‌المللی شهرداری‌ها، انتقال تجربه‌ها و تنظیم و اجرای برنامه‌های آموزشی و بررسی مسائل و مشکلات شهرداری‌ها، ارائه راه‌حل‌ها و پیشنهاد‌های مناسب و ارتباط بیشتر شهرداری‌ها با قوای سه گانه و پیگیری امور مربوطه، اتحادیه شهرداری‌های کل کشور با عضویت تمام شهرداری‌های کشور در قالب تشکل غیردولتی با أخذ مجوز از وزارت کشور بدون تحمیل هیچگونه بار مالی به دولت، ایجاد می‌گردد.

در ادامه نمایندگان با بند الحاقی ۵ این لایحه با ۹۹ رأی موافق، ۶۱ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس ماده الحاقی ۵ نیز آمده است؛ رئیس یا عضو منتخب شورای عالی استان‌ها به عنوان عضو ناظر به ترکیب شورای عالی معماری و شهرسازی ایران، شورای اجتماعی کشور، شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، شورای عالی محیط زیست و شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و ایمنی کشور اضافه می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار