رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

هدف از سفر به روسیه اجماع‌سازی علیه رژیم جعلی صهیونیستی است

جلال‌زاده گفت: هدف از سفر به روسیه اجماع‌سازی علیه رژیم جعلی صهیونیستی و اقدامات جنایتکارانه آن‌ها علیه مردم غزه است

وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به مسکو در توضیح اهداف سفر هیات پارلمانی ایران به روسیه اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در روز‌های اولیه عملیات طوفان‌ الاقصی اقدامات متعددی انجام داد که از جمله آن اعزام هیئت‌هایی به کشور‌هایی است که در حمایت از مردم فلسطین با جمهوری اسلامی ایران هم‌آوا هستند.

وی ادامه داد: تاکنون هیئتی از کمیسیون امنیت ملی به عراق، سوریه و لبنان اعزام شده‌اند بنده و چند نفر از همکارانم نیز هفته گذشته در قطر بودیم و با اسماعیل هنیه، رئیس مجلس و همتایان خود و همچنین مقاماتی از وزارت خارجه قطر ملاقات‌هایی داشتیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز هم ما وارد مسکو شدیم و قرار است با همتایان خود در دوما و مجلس نمایندگان روسیه و برخی از معاونان وزارت خارجه این کشور دیدار‌هایی داشته باشیم هدف نیز اجماع‌سازی علیه رژیم جعلی صهیونیستی و اقدامات جنایتکارانه آن‌ها علیه مردم غزه است. عمدتا تمرکز ما توقف عملیات جنایتکارانه و ظالمانه رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم است.

وی ابراز امیدواری کرد که این تلاش‌ها در راستای دیپلماسی پارلمانی بتواند گامی برای تسکین آلام مردم غزه و انجام اقدامات بین‌المللی باشد که وزارت امور خارجه در حوزه کاری خود انجام می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار