طالبان:

از حق مشروع فلسطین حمایت می کنیم

وزارت خارجه طالبان در اطلاعیه ای از عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین اعلام حمایت کرد.

حافظ ضیا احمد، سخنگوی وزارت خارجه طالبان با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام حمایت از عملیات مقاومت فلسطین علیه «اشغالگران قدس» گفت هر نوع دفاع و مقاومت مردم فلسطين برای آزادی ‏سرزمين و مقدسات خود را حق مشروع آنان می‌دانیم.

‏در بیانیه وزارت خارجه آمده است: حوادث اخیر در نوار غزه را به دقت تحت نظر داریم و بروز چنین حوادثی را ناشی از پایمال نمودن حق ملت مظلوم فلسطین توسط صهیونيست‌ها و توهین و بی احترامی مکرر به اماکن مقدسه مسلمانان می‌دانیم.

وزارت خارجه طالبان افزود از حق مشروع، تاریخی و قانونی مردم فلسطین برای داشتن یک کشور مستقل در سرزمین تاریخی فلسطینی‌ها اعلام حمایت می‌نماییم.

در این بیانیه همچنین امده است از کشورهای اسلامی، سازمان همکاری‌های اسلامی، جامعه جهانی و بخصوص کشورهای ‏تاثیرگذار در منطقه می‌خواهیم تا جلوی خشونت نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در برابر مردم بی‌گناه فلسطین گرفته و برای حل قضیۀ فلسطین بر مبنای اعطای حقوق مشروع فلسطینی‌ها دست به کار شوند.

گفتنی است نیروهای فلسطینی عملیات گسترده‌ای با نام طوفان الاقصی را در داخل سرزمین های اشغالی از صبح زود امروز آغاز کردند که بر اساس گزارش ها تاکنون بیش از 100 اسرائیلی کشته و حدود یک هزار تن دیگر زخمی شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار