پاشینیان باکو را به پاکسازی قومی متهم کرد

نخست وزیر ارمنستان با اشاره به فرار ارامنه از قره باغ باکو را متهم به پاکسازی قومی کرد.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان روز پنجشنبه در جلسه دولت، جمهوری آذربایجان را به پاکسازی قومی متهم کرد و افزود: «در روزهای آینده دیگر ارمنی در قره باغ کوهستانی باقی نخواهد ماند، این اقدام مستقیما پاکسازی قومی و سلب مالکیت است. چیزی که مدت‌ها است درباره آن به جامعه بین‌المللی هشدار داده‌ایم».

براساس گزارش تل تریدر، علاوه بر این، تیگران خاچاتریان، معاون نخست وزیر این کشور گفت که تا ۲۴ سپتامبر، ۶۶۵۰۰ نفر از قره باغ وارد ارمنستان شده‌اند و این کشور به افراد نیازمند کمک می‌کند.

جمهوری آذربایجان میگوید بیانیه وزارت خارجه ارمنستان «آشکارا جامعه جهانی را در مورد جنگ دوم قره باغ و وقایع پس از آن گمراه می‌کند» و آن را به شدت محکوم کرد.  باکو روایات نوشته شده در این بیانیه را «جعلی» دانست و گفت که جمهوری آذربایجان «هرگز ارامنه غیرنظامی» را هدف قرار نداده است.

وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان همچنین در این بیانیه تاکید کرد: «ما مجدداً تأکید می‌کنیم که آذربایجان هیچ ارتباطی با تصمیم ارامنه محلی منطقه قره باغ برای مهاجرت به ارمنستان یا هر کشور دیگری ندارد. [بلکه]حاضریم برای آن‌ها شرایطی بهتر از آنچه پیشتر داشتند ایجاد کنیم».

اوایل امروز گزارش شد ساموئل شهرامانیان، رئیس جمهوری خودخوانده قره باغ اعلام کرده است تمامی نهادهای دولتی این منطقه تعطیل شوند، زیرا تنها تا اول ژانویه سال ۲۰۲۴ قره باغ موجودیت دارد و بعد از آن دیگر هیچ اسمی از آن نخواهد ماند.

باکو از ۱۹ سپتامبر آغاز فعالیت‌های موسوم به ضد تروریستی در سطح محلی در قره‌باغ کوهستانی با هدف «احیای نظم قانون اساسی» را اعلام کرد و در ۲۰ سپتامبر نیروهای حافظ صلح روسی با میانجی‌گری میان جمهوری آذربایجان و نمایندگان ارمنی‌های قره‌باغ توقف درگیری‌ها را اعلام کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
اسراییل و ترکیه باهمکاری همدیگه میخواند شهرک سازی کنن و حتی اتباع خودشون و مقیم کنن

در نهایت باکو و صیهونیسم میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
هدف آذربایجان از روز اول همین بود
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۱:۲۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
از سال 2011 تاکنون در هر جای منطقه جنایتی رخ می دهد دست ترکیه جنایتکار در کار است و از سال 2011 تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
از سال 2011 تاکنون در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست ترکیه جنایتکار در کار است و از سال 2011 تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
باکو باید معادل خسارت وارده به مهاجران را بپردازد.

پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
الهام علی اوف برای پاک سازی قومی و ریشه کن کردن ارامنه و قتل و کشتار آنها حدی نمی شناسد ارامنه تنها راه چاره در گریز از محل زندگی شان و آوارگیمی بینند.
Iran (Islamic Republic of)
ابان
۲۳:۴۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
بیست سال قبل کجا بودی لابد درشکم مادر ، ترک هراسی چرا؟ ورود ممنوع به پیام . افراد بی اطلاع و خاین به انسانیت ، مقابله به مثل برای آذربایجان و ادعای خسارت از پاکسازی قومی در شهرهای ارمنستان و کشتار انها ، حتی یک نفر اذربایجانی ترک در ارمنستان وجود ندارد یعنی نسل کشی ترکها و...
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۶:۰۱ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
سیاست ترکیه ایجاد آشوب و نا‌امنی در منطقه قره‌باغ کوهستانی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
چیزی به نام ارتش آذربایجان نداریم. آن ارتش که میبینی هنگ قفقاز رژیم صهیونیستی هست و اراده ای از خودش نداره!
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۴۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
جمهوری آذربایجان باکو، ترکیه، رژیم صهیونیستی، هر سه برای ما یکی هستند و هم هر سه سگ دست نشانده آمریکا هستند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۳۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
باکو ثابت کرد و نشان داد که سگ دست نشانده ترکیه و اسرائیل است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
ترکیه و رژیم صهیونیستی و ناتو و امپراطوری جعلی عثمانی خوشحال باشند ولی بدانند که حزب الله در لبنان و سوریه آن ها را زیر نظر داره و خواب از شما خواهد ربود. ان حزب الله هم الغالبون
آخرین اخبار