غرق شدن بیش از ۶۰ پناهجو در اقیانوس اطلس

در پی غرق شدن یک قایق حامل بیش از ۱۰۰ پناهجو، ۳۸ نفر نجات یافته و بیم آن می‌رود باقی سرنشینان غرق شده باشند.

سازمان بین المللی مهاجرت امروز (چهارشنبه) اعلام کرد در پی واژگونی یک قایق حامل پناهجویان در اقیانوس اطلس، ۳۸ نفر نجات یافته و بیم آن می‌رود که ۶۳ سرنشین دیگر جان خود را از دست داده باشند.

به گزارش الجزیره، این قایق که از سنگال به راه افتاده، در سواحل کشور جزیره‌ای «دماغه سبز» در اقیانوس اطلس واژگون شده است. 

صفا مصحلی، سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت می‌گوید بازماندگان شامل چهار کودک ۱۲ تا ۱۶ سال هستند و احتمالا ۶۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند. سردخانه محلی می‌گوید تا کنون ۷ جسد دریافت کرده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها در دماغه سبز، کشور جزیره‌ای در حدود ۶۲۰ کیلومتری سواحل غرب آفریقا، این قایق ماهیگیری یک ماه پیش سنگال را ترک کرده بود.
گروه «واکینگ بردرز» که حامی مهاجران است می‌گوید این کشتی یک قایق ماهیگیری بزرگ بود که در ۱۰ ژوئیه سنگال را با بیش از ۱۰۰ پناهنده و مهاجر ترک کرده بود.

دماغه سبز یا کیپ ورد در مسیر مهاجرت دریایی به جزایر قناری اسپانیا قرار دارد که دروازه‌ای به اتحادیه اروپا است. هر ساله هزاران پناهنده و مهاجر که از فقر و جنگ فرار می‌کنند، زندگی خود را به خطر می‌اندازند تا این سفر خطرناک را انجام دهند. آن‌ها اغلب با قایق‌های ساده یا قایق‌های موتوری که توسط قاچاقچیان عرضه می‌شود، سفر می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار