اطلس جوانی جمعیت چهارمحال و بختیاری آماده شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از آماده شدن اطلس جوانی جمعیت استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

دکتر علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در همایش بررسی سقط غیرقانونی جنین اظهار داشت: هم اکنون آمار رسمی از سقط غیرقانونی جنین در کشور و استان ما وجود ندارد.
 
وی افزود: در سال ۱۴۰۱ چهارمحال و بختیاری با حدود ۱۲۲ مورد سقط جنین به صورت قانونی و با مجوز پزشکی قانونی، رتبه پنجم کشور را به لحاظ سقط جنین قانونی داشت.


بیشتر بخوانید


دکتر احمدی با تاکید بر اینکه حتی یک مورد سقط نباید انجام شود گفت: خوشبختانه روند سقط جنین در چهارمحال و بختیاری روبه کاهش است.
 
وی خاطرنشان کرد: به منظور بررسی دقیق وضعیت شهرستان ها، اطلس جوانی جمعیت چهارمحال و بختیاری بر اساس آخرین آمار و اطلاعات دریافت شده از مراجع اطلاعاتی برای استفاده بهینه از داده‌ها در سطح شهر‌ها و روستا‌ها طراحی شده است.
 
دکتر احمدی گفت: بر این اساس شهرستان‌های سامان، بن، شهرکرد و کیار در اولویت‌های ترویج فرزندآوری هستند.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: همچنین شهرستان‌های بروجن و فارسان و بعد از آن شهرستان‌های خانمیرزا، لردگان و فلارد در امر ترغیب به جوانی جمعیت نیاز به توجه بیشتری دارند.
 
دکتر احمدی گفت: برنامه جامعی برای برون رفت درست از بحران جمعیت درنظر گرفته شده است که مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

وی به انعقاد تفاهم نامه معاونت بهداشت وزارت با سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور درخصوص راه اندازی مرکز نفس (نجات فرزندان سقط) اشاره کرد و گفت: با انعقاد این تفاهم نامه مشارکت مردم و همکاری‌های برون بخشی و درون بخشی در جهت کاهش سقط و جوانی جمعیت افزایش می‌یابد.
 
دکتر احمدی بالارفتن سن ازدواج، طلاق، ناباروری و سقط جنین را مهمترین عوامل پیری و سالمندی جمعیت عنوان کرد و گفت: هر چند از دهه ۹۰ بحران جوانی جمعیت در کشور مطرح است، اما با تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دولت سیزدهم، طی دو سال اخیر به صورت جد به این مسئله ورود و پرداخته شده است.
 
وی با تاکید بر اجرای این قانون افزود: در این قانون ترویج هرگونه وسیله و روش پیشگیری از بارداری در خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت، بخش خصوصی و دولتی، داروخانه‌ها و عطاری‌ها جُرم و ممنوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.