نگاه ویژه رئیس جمهور به ایجاد اشتغال در حوزه نهاد‌های حمایتی

معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: رئیس جمهور همواره نگاه ویژه‌ای به مصوبات حوزه نهاد‌های حمایتی در شورای عالی اشتغال دارد.

محمود کریمی بیرانوند روز دوشنبه در اولین جلسه شورای اشتغال سازمان بهزیستی کشور، افزود: پنج جلسه شورای اشتغال در کمتر از ۲ سال به ریاست رئیس جمهور برگزار شده است که در نوع خود کم نظیر است.

وی ادامه داد: طبق رصد سامانه اشتغال در سال ۱۴۰۲، نزدیک هشت درصد ثبت داریم که از تعهدات سازمان بهزیستی مقداری عقب است. متوسط ثبت از تعهدات دستگاه‌های کشور ۱۵ درصد است که دلایل متعددی از جمله کم کاری در ابلاغ اعتبارات دارد که تاکنون انجام نشده است.

کریمی بیرانوند گفت: لازم است جلسات شورای اشتغال در حد سازمان، دست کم ماهی یکبار برگزار شود، زیرا هرچه جلسات شورای اشتغال بیشتر برگزار شود، آثار آن را در کف میدان می‌بینیم.

اهمیت آماده سازی شغلی برای افراد دارای معلولیت

علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی نیز در این جلسه گفت: در کنار رزمایش اشتغال، راهبری و آماده سازی شغلی یکی از موضوعات بسیار مهم است. اختصاصی شدن شغل به ویژه برای افراد دارای معلولیت از اهم مواردی است که ما از آن ناتوان هستیم.

وی با تاکید بر کلاس‌های مهارت، داشتن الگو، پیگیری و دنباله روی حرفه‌ای در اشتغال، گفت: اگر اعتبارات مورد نیاز تا سه ماه دیگر عملیاتی شود، ظرفیت جدیدی در حوزه اشتغال ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: باید یک سازمان رزمی اشتغال ایجاد شود تا به صورتی سازمان یافته نسبت به اعطای تسهیلات اشتغال اقدام کنیم.

وی با اشاره به سامانه مهارت افراد دارای معلولیت، گفت: در صورتی که با همکاری سازمان فنی و حرفه ای، زیرساخت و سامانه لازم را در این خصوص داشته باشیم، ایم امیدواری وجود دارد که نسبت به مهارت آموزی معلولین و همچنین فرزندان زنان سرپرست خانوار، اقدام کنیم.

قادری اضافه کرد: برخی مشاغل و کارخانه‌ها در کشور وجود دارند که نیمه فعال هستند و با توجه به اینکه شعار این دولت، فعالسازی مراکز است، می‌توان سهمیه‌ای برای بهزیستی هم قائل شد تا از محل منابع نسبت به فعالسازی این مراکز تولیدی اقدام شود و بدین ترتیب می‌توان از افراد دارای معلولیت در این کارخانه‌ها بعنوان نیروی کار استفاده کرد.

قادری گفت: علاقه داریم رصدخانه اشتغال را ایجاد کنیم که باید طرح‌های اثرگذار کشور را برای مجموعه و مشاغل خانگی شناسایی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار