آغاز مدرسه تلویزیونی مهارت از ابتدای تابستان

مدیر شبکه آموزش سیما از آغاز مدرسه تلویزیونی مهارت از ابتدای تابستان خبرداد.

دستگاه‌های مختلفی جهت برنامه ریزی برای تابستان رده‌های سنی مختلف مسئولیت دارند و همزمان با فرارسیدن تابستان برای غنی کردن اوقات فراغت دانش آموزان وارد میدان می‌شوند، عرصه‌ای که اگر به درستی مدیریت شود مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان را تقویت می‌کند.

برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان به صورت یک معضل برای خانواده‌ها تبدیل شده است و برخی افراد فکر می‌کنند فراغت برابر با بیکاری است در حالی که این ایام از جمله زمان‌های با ارزش زندگی انسان است.

دانش آموزان اگر در ایام فراغت به فعالیت‌های مورد علاقه خود بپردازند می‌توانند تجربیات خوبی به دست آورند و ممکن است کار‌هایی که در اوقات فراغت انجام می‌دهند سبب تغییر مسیر زندگی آن‌ها شود.

استفاده از وقت را باید از کودکی به فرزندان آموخت، زیرا پر کردن ساعات فراغت بعد از مدرسه به روشی هدفمند و منظم، از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.

در روز‌های گذشته تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی (ره)، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان بسیج سازندگی، صداوسیما جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور (طرح تابستانه مهارت) به منظور استفاده از فرصت مغتنم تابستان و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با ارائه آموزش‌های کارآفرینی متناسب با نیاز بازار کار به منظور ارتقای توانمندی‌های مهارتی منطبق با ویژگی‌های فردی پس از استعدادسنجی و رغبت‌سنجی جهت انتخاب آینده شغلی به امضا رسید.

از اهداف این تفاهم نامه استفاده از فرصت تابستان و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با ارائه آموزش‌های کسب‌و‌کار متناسب با نیاز بازار کار به منظور ارتقای توانمندی‌های مهارتی منطبق بر ویژگی‌های فردی پس از استعداد و رغبت‌سنجی برای انتخاب آینده شغلی است.

 علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش سیما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص برنامه‌های این شبکه برای تابستان گفت: از ابتدای تابستان ۱۴۰۲ تا پایان تابستان هر روز یک سریال ۹۰ دقیقه‌ای داریم که آموزش‌های مهارتی در دل آن انجام می‌شود.

وی افزود: همراه با سریال ۹۰ دقیقه‌ای هر روز دو قسمت برنامه عروسکی ۴۵ دقیقه‌ای برای افزایش مهارت پخش می‌شود.

عبدالعالی مدیر شبکه آموزش سیما گفت: برنامه عروسکی برای رده سنی پایین است و سریال ۹۰ دقیقه‌ای مخصوص نوجوان‌ها و جوان‌ها است.

مدیر شبکه آموزش سیما اظهار کرد: نکته مهم این است که آموزش ما در دل این مجموعه‌ها است و دیگر خبری از یک آموزش سنتی و کنار تخته نیست که نسل جدید حقیقتا پذیرش این نوع آموزش را ندارند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار