خراسان شمالی یکی از قطب‌های تولید فرش دستباف در کشور

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: مسئولین خراسان شمالی تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش را در نمایشگاه مشارکت داده اند و کمتر استانی به این مسئله پرداخته و این جای تقدیر دارد.

فرحناز رافع دربازدید از غرفه خراسان شمالی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران گفت: از وزیرکشور و استاندار خراسان شمالی برای حمایت از تولید فرش دستباف و توسعه این صنعت ارزشمند تشکر می‌کنم. خراسان شمالی یکی از قطب‌های تولید فرش دستباف در کشوراست
تاکید بر صادرات غیر نفتی به ویژه فرش 
او گفت: از همه استاندار‌ها می‌خواهم از تولید فرش دستباف که می‌تواند درصادرات غیرنفتی و ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی نقش به سزایی را به ویژه در روستا‌ها و زنان سرپرست خانوار و جوانان ایفا کند، هرچه بیشتر حمایت کنند.
مسئولین، اهتمام ویژه‌ای روی حمایت از فرش دستباف داشته باشند 

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش ارزش افزوده بالایی دارد و کالایی سرمایه‌ای و سفیر فرهنگی و صلح ایرانیان در بین جهان و همچنین نمادی است که درسراسر جهان شناخته شده است و انتظار می‌رود مسئولین، اهتمام ویژه‌ای روی حمایت از فرش دستباف داشته باشند.

رافع گفت: خوشحالم که مسئولین خراسان شمالی این بخش را بصورت ویژه در غرفه استان درنظر گرفته اند و امیدواریم زمینه حمایت بیشتری از تولید فرش دستبافت بخصوص فرش راز جرگلان داشته باشند.

اکسپو فرصتی برای صادرات به اوراسیا 
رافع گفت: این نمایشگاه می‌تواند فرصت مناسبی برای توسعه صادرات غیرنفتی به کشور‌های مختلف به ویژه همسایه و اوراسیا ایجاد کند و ظرفیت‌های کالایی و توان تولیدکنندگان کشور را نشان دهد و موجب عقد قرارداد‌های خوبی برای عرضه تولیدات استان‌های مختلف شود.

برچسب ها: فرش ، نمایشگاه اکسپو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.