اسکان مسافران نوروزی در ۴۴۳ مدرسه چهارمحال و بختیاری

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۸ آموزشگاه شامل ۴۴۳ کلاس درس آماده اسکان نوروزی مسافران است.

امین سلیمانی با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، رعایت شئونات اسلامی به خصوص در اسکان مدارس را از اصلی‌ترین مسائل در نوروز دانست و اظهار داشت: ۵۸ آموزشگاه در ۱۵ منطقه آموزشی آماده اسکان نوروزی است و تعدادی از مدارس نیز برای اسکان اضطراری پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به جزئیات طرح اسکان نوروزی در مدارس افزود: سطح‌بندی کلاس‌ها در چهار گروه شامل «ویژه، الف، ب، ج» تقسیم می‌شود که امسال در استان، ۳۵ کلاس طرح «ویژه»، ۱۹۹ کلاس طرح «الف»، ۱۵۷ کلاس طرح «ب» و ۵۲ کلاس طرح «ج» قرار دارد و در مجموع ۴۴۳ کلاس درس، جهت اسکان نوروزی در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید


سلیمانی با بیان اینکه مسافران نمی‌توانند به صورت مستقیم به مدرسه مراجعه کنند، اضافه کرد: ۲۳ پایگاه در سطح استان جهت پذیرش حضوری مهمانان در نظر گرفته شده است که مهمانان به این مراکز مراجعه می‌کنند و پس از پذیرش، به مدارس ارجاع داده می‌شوند و نیازی به مراجعه مستقیم به مدارس نیست.

وی سطح‌بندی کلاس‌ها جهت اسکان نوروزی را تشریح کرد و گفت: مدارس گروه «ویژه»، مدارسی هستند که اتاق‌های آن مجهز به تخت، فرش، یخچال، تلویزیون، پرده، وسایل گرمایشی و سرمایشی، پتو و بالش و دارای حمام و آشپزخانه مشترک هستند و شامل «مراکز پردیس دانشگاه فرهنگیان، اردوگاه‌ها و مدارس» هستند.

سلیمانی اظهار داشت: مدارس گروه «الف»، مدارسی هستند که اتاق‌های آن مجهز به فرش، پتو، بالش، پرده، وسایل خنک‌کننده و گرمازا، یخچال و تلویزیون (اختصاصی یا عمومی با شرایط مناسب) و دارای حمام و آشپزخانه مشترک هستند.

وی ادامه داد: مدارس گروه «ب»، مدارسی هستند که دارای اتاق‌هایی مجهز به فرش، پتو، بالش، وسایل خنک‌کننده و گرمازا هستند و یخچال، تلویزیون، حمام و آشپزخانه به صورت مشترک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.