برگزاری اولین گردهمایی و هم اندیشی هیئت‌های صلح چهارمحال و بختیاری

به همت مرکز توسعه حل اختلاف و ستاد صبر چهارمحال و بختیاری، اولین گردهمایی و هم اندیشی هیئت‌های صلح در شهرکرد برگزار شد.

در این گردهمایی آقای بهرامی رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه مسلمان نباید نسبت به اختلاف و گسست روابط میان برادران ایمانی خود بی اعتنا باشد اظهار کرد: تأکید آموزه‌های قرآنی همواره بر تقویت روابط اجتماعی و ایجاد فضای تفاهم و دوستی در جامعه است و اینکه شخصی قلم، رفتار و گفتارش به خیر باشد نوعی صدقه به حساب می‌آید و چه پسندیده است که این صدقه بی منت و برای رضای خدا باشد. 

بهرامی با تأکید بر این نکته که انسان باید همواره خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خود بداند تصریح کرد: آنچه موجب برکت و معنویت یک عمل می‌شود داشتن نیت خیر برای انجام آن است و قطعاً اگر کاری با رعایت تقوای الهی و توسل به ائمه معصومین (علیهما السلام) صورت پذیرد اهداف و نتایج آن متعالی و ثمربخش خواهد بود.


بیشتر بخوانید


رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به اهمیت کار صلح یاران و سفیران صلح، یکی از فضایل اخلاقی کار ایشان را امانت داری دانست و خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام (ص) در بین اعراب به محمد امین شهرت داشت و حتی کفار عرب نیز ایشان را فردی امانتدار و امین می‌دانستند و برهمین اساس همه کسانی که در عرصه صلح و سازش فعالیت دارند نیز به دلیل آنکه با اسرار زندگی مردم سروکار دارند می‌بایست با الگوپذیری از پیامبر اسلام (ص) امانتدار مردم باشند. 

وی گفت: گاهی مردم به لحاظ اعتمادی که به معتمدان خود دارند حرف‌ها و اسراری را با ایشان در میان می‌گذارند که شاید حاضر نباشند این سخنان را حتی برای نزدیکان خود بازگو کنند و همین امر نشان از حساسیت کار صلح یاران دارد.

بهرامی با بیان اینکه تلاشگران عرصه صلح و سازش باید در انجام رسالت خود از افراط و تفریط بپرهیزند تصریح کرد: در تحقق فریضه مقدس صلح و سازش نباید هیچ اجباری باشد؛ ایجاد صلح میان مردم باید با رضایت قلبی ایشان صورت پذیرد چرا که اگر این سازش از روی اجبار و از سر ناچاری انجام شود هیچ گاه پایدار نخواهد بودو چه بسا موجب بروز اختلافات جدی تری می‌گردد. 

وی همچنین یادآور شد: صلح یار نباید خود را در جایگاه قاضی قرار دهد و در زمان مشورت دادن، اعمال و رفتار افراد را مورد قضاوت قرار دهد. 

بهرامی افزود: داوری و قضاوت در میان مردم تنها مختص به قاضی است که اشرافیت کامل بر قوانین دارد و می‌تواند بر مبنای شرع و قانون برای حقانیت یا بی حقی افراد نظر دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.