آغاز برداشت کرفس از مزارع طارم

معاون توسعه بازرگانی جهادکشاورزی استان زنجان گفت:پیش بینی می‌شود امسال ۱۲ هزار و ۲۴۰ تن محصول کرفس از مزارع طارم برداشت و روانه بازار مصرف شود.

جعفری گفت: برداشت کرفس در طارم آغاز شده و پیش بینی می‌شود که امسال ۱۲ هزار و ۲۴۰ تن محصول از ۳۴۰ هکتار محصول کرفس از مزارع این شهرستان  برداشت و روانه  بازار مصرف شود.

او می گوید: با توجه به شرایط اقلیمی، آب وهوای مناسب، خاک حاصلخیز و همچنین تأمین نهاده‌های مورد نیاز و نشاء سالم، محصول کرفس طارم از مرغوبترین محصولات کشور است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: محصول تولیدی این شهرستان علاوه بر تأمین نیاز داخل استان زنجان به سایر استان‌ها و همچنین به کشور‌های دیگر نیز صادر می‌شود.

به گفته جعفری کرفس کالیفرنی و فریموس از ارقام مورد کشت در طارم است که برداشت آن امسال به دلیل دمای بالای هوا از نخستین روز‌های فروردین آغاز شده است.

او می گوید: روستاهای کوهکن علیا، کوهکن سفلی، قارقلی چم، هندی کندی، محمدآباد، هارون آباد و ونسر بیشترین تولید کننده محصول کرفس در طارم هستند.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: از کرفس می توان به عنوان سلطان سبزی‌ها نام برد که دارای خواص دارویی بسیاری است و از جمله آن  ها می توان به درمان بیماری‌های کلیوی، کم خونی، فشارخون بالا و آسم  اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.