صبوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تربیت نیرو‌ی متخصص، محصول علمی کشور است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: مهم‌ترین محصول علمی کشور، تربیت نیرو‌های متعدد و اعزام آن‌ها به دانشگاه‌های خارجی است.

باشگاه خبرنگاران جوان - علی‌اکبر صبوری گفت: تولیدات علمی ایران به اواخر جنگ تحمیلی بر می‌گردد. در اواخر دهه ۶۰ دوره تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها شکل گرفت و پیشرفت کرد.

موتور تحقیقات کشور بعد از دهه ۶۰ روشن شد و تعداد دانشجویان قبل از انقلاب از ۱۷۰ هزار نفر به بیش از ۳ میلیون دانشجو ارتقا یافت.

او گفت: نوشتن پایان نامه دانشجویی به منزله نوآوری در مرز‌های دانش است که بعد از انقلاب گسترش زیادی پیدا کرده است. از دانشجویان تحصیلات تکمیلی خواسته شد تا نتیجه تحقیقات خود را در نشریات معتبر بین المللی منتشر کنند.

به گفته مسئولان دانشگاهی، در دهه ۷۰ و ۸۰ تولیدات علمی کشور از نظر کمی رشد یافت و ابتدای دهه ۹۰ به یک درصد از تولیدات علمی ایران رسیده و مقالات به سمت افزایش کیفیت رفتند.

صبوری گفت: در حال حاضر مهم‌ترین محصول علمی کشور، تربیت نیرو‌های متخصص و متعهد در دانشگاه ها است که با همت دانشمندان در طول ۳ دهه اخیر رشد یافته و با استاندارد‌های روز دنیا همخوانی دارد.

به گفته متخصصان تربیت نیرو‌های متخصص نه تنها نیاز کشور را رفع کرده است؛ بلکه آن‌ها به دانشگاه‌های خارج از کشور اعزام شده اند و در بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا دانشمندان تراز اول ایرانی دیده می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.