در میزگرد تخصصی رضوی صورت گرفت:

بررسی نگاه اسلام به جامعه زنان

مشاور مذهبی و استاد دانشگاه گفت: نگاهی که اسلام به جامعه زنان و بانوان دارد این است که بانوان در همه مسائل فعال و پویا باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سومین میزگرد تخصصی رضوی به مناسبت میلاد حضرت رضا (ع) با موضوع خدمت کریمانه و سبک زندگی رضوی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و مسئولین کانون‌های خدمت رضوی به همت کانون خادمان رسانه‌ای امام رضا (ع) با مشارکت سازمان بسیج رسانه استان کرمان برگزار شد.

در این میزگرد محبوبه اسماعیل زاده، مشاور مذهبی و استاد دانشگاه به بررسی نگاه امام رضا (ع) به آزادی زنان و بانوان پرداخت و گفت: تفکرات حاصل از دنیای غرب به نحوی به جامعه القا می‌شود که اسلام به واسطه قوانینی که دارد زن را محدود کرده و جایگاهی برای او در محیط جامعه در نظر نگرفته است، ولی اگر واقعا آموزه‌های اسلام برای زنان محدودیت ایجاد کرده است، پس چرا در تاریخ بانوانی هستند که سرنوشت دین و اسلام را در برهه‌های حساس تعیین کردند و به تعبیری به فریاد اسلام رسیده اند.

او افزود: افشاگری‌های روشنی بخش حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا که دلیل ماندگاری و ابدی شدن این واقعه شد از جمله این موارد به شمار می‌آید.

محبوبه اسماعیل زاده تصریح کرد: پس از اینکه حضرت امام رضا (ع) به اجبار خلیفه ظالم به خراسان سفر کردند از خواهرشان حضرت معصومه (س) درخواست کردند که به ایران عزیمت کرده و جالب این است که بانو فاطمه معصومه (س) حتی از راه‌ها و مسیر‌هایی در ایران حرکت کردند که دارای تمرکز و حساسیت بیشتری بوده و به عنوان مبلغ بین المللی رسالت خود را در این مسیر به اجرا درآوردند و این نگاهی است که اسلام به جامعه زنان و بانوان دارد که در همه مسائل فعال و پویا باشند.

در ادامه مهدی منتظری، عضو هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی کرمان  به اعتدال و میانه روی امام رضا (ع) در دفاع از حقوق مردم اشاره کرد وگفت: امام علی بن موسی الرضا (ع) همواره از منظر مهربانی و رافت در برخورد با مردم اقدام می‌کردند و اسوه حسنه در نوع ارتباط ایشان و رفتارهایشان کاملا مشهود بوده به طوری که بسیاری از اهالی سنت از کرامات حضرت رضا (ع) در کتب خود درج کرده و از جلوه‌های اخلاق انسانی ایشان در برخورد با فقرا و احترام خاص و ویژه‌ای که به این قشر داشته اند نام می‌برند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار