هشدار پلیسی درخصوص جعل کلاهبرداران به اسم برنده شدن

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد گفت: پیامک‌های جعلی برنده شدن در مسابقات یک شگرد و ترفند کلاهبرداران برای به دام انداختن شهروندان است.

سرهنگ تجاری فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد از هشدار در مقابل کلاهبرداری به اسم برنده شدن در مسابقه یا قرعه کشی در قالب ارسال پیامک این شهرستان خبر داد و در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: اخیرا کلاهبرداران به قصد فریب و با استفاده از ارسال پیامک برنده شدن در مسابقه یا قرعه کشی از افراد تقاضای مبالغی برای ارسال جایزه خود می‌کنند.

او با اعلام اینکه طراحی پیامک‌هایی جعلی مانند برنده شدن در قرعه کشی، ثبت نام در بن کالاو... است، افزود: یکی از جرائمی که امروزه به وسیله کلاهبرداران سایبری ارائه می‌شود، که با متنی اغوا کننده و با انجام روش‌های مختلف مهندسی اجتماعی، در ایام و مناسبت‌های خاص به صورت انبوه برای هموطنان ارسال می‌شود.

تجاری با بیان اینکه کلاهبرداران در گام بعدی به جای واریز وجه به حساب شهروندان، مبالغی را برداشت و به حساب خودشان واریز می‌کنند، به شهروندان توصیه کرد: در صورت دریافت این قبیل پیامک‌ها به آن توجه نکنند و باید بدانند که برای دریافت وجه جایزه نیاز به مراجعه حضوری به عابربانک نیست.

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.