راه اندازی تعاونی‌های توسعه و عمران در ۱۷ شهرستان فارس

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: ۱۷ شهرستان فارس تا پایان امسال صاحب تعاونی‌های توسعه و عمران می‌شوند.

راه اندازی تعاونی‌های توسعه و عمران در ۱۷ شهرستان فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: در استان تاکنون در ۸ شهرستان شیراز، لامرد، مهر، داراب، بوانات، فراشبند، فیروزآباد و قیر و کارزین تعاونی توسعه و عمران با کمک فرمانداران تأسیس شده است.

او افزود: در ۴ شهرستان فسا، لار، نی ریز و زرین دشت پذیره نویسی از متقاضیان عضویت صورت گرفته و در حال انجام مراحل است.

مختاری با اشاره به این که استان فارس رتبه نخست کشور در تعداد شهرستان‌های دارای تعاونی توسعه و عمران را دارد، ادامه داد: تا پایان سال جاری در پنج شهرستان دیگر تعاونی توسعه و عمران با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها تشکیل خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: اظهار داشت: در حال حاضر ۹۲ تعاونی توسعه و عمران در کشور ثبت شده است که حدود ۱۰ درصد آن در فارس قرار دارد.

مختاری یاد آور شد: تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی با هدف تسریع در رشد و توسعه شهرستان‌ها، هدایت منابع ورود‌ی به بخش‌های تولید‌ی و بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصاد‌ی تشکیل می‌ شود.

او تأکید کرد: فعالیت شرکت‌های توسعه و عمران شامل ایجاد و اداره واحد‌های اقتصادی، تولیدی، توزیعی و خدماتی، خرید سهام بنگاه‌های دولتی مستقر در حوزه شهرستان‌ها، تملک اراضی بافت‌های فرسوده، انجام هرگونه معامله، خرید اوراق بهادار برای مدیریت منابع تعاونی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه به صورت شرکت مادر تخصصی هلدینگ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار