بازرسی بیش از ۲۸ هزار مورد از واحدهای صنفی در استان اردبیل

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بیش از ۲۸ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی در استان اردبیل انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در خصوص اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۸ اظهار داشت: در راستای سیاست تشدید بازرسی و تسریع در رسیدگی به تخلفات و برخورد قاطع با متخلفان و سوداگران اقتصادی، بازرسان سازمان با گذشت ۵۰ روز از اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز، ۲۸ هزار و ۵۴۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی، تولیدی، توزیعی، خدماتی و... را انجام دادند.

وی تصریح کرد: از این مجموع تعداد ۸۹۵ واحد متخلف به علت گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب و ... به ارزش ۲۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۴۶۷ ریال شناسایی و با پرونده‌های تخلف جداگانه جهت صدور رای به شعب تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: براساس این گزارش در همین مدت تعداد ۵۲۶ مورد گزارش مردمی و ناظرین افتخاری دریافت که پس از انجام تحقیقات تکمیلی و کارشناسی، همگی مورد رسیدگی قرار گرفت که تعداد ۶۱ واحد، تخلف صنفی داشته است.

صادقی خاطر نشان کرد: تعداد ۲ هزار و ۱۱۹ مورد بازرسی از بازار میوه و مرکبات، هزار و ۴۶۰ مورد بازرسی از شیرینی جات، آجیل و خشکبار، پوشاک و کیف و کفش تعداد ۲ هزار و ۴۸۴ مورد بازرسی انجام و در مجموع ۲۳۶ پرونده تخلف تنظیم و جهت رسیدگی به مراجع قانونی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه بازرسی‌ها به صورت دوره‌ای همچنان تداوم دارد، اضافه کرد: شهروندان عزیز می‌توانند برای جلوگیری از سود جویی برخی از واحد‌های صنفی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، کم‌فروشی، حراج غیرقانونی و ... در واحد‌های صنفی، مراتب را بصورت حضوری و یا از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ واحد رسیدگی به شکایات مردمی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه اطلاع دهند تا سریعاً تحت رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۸ در اردبیل

برچسب ها: اصناف ، بازرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.