«ما ایستاده ایم مثل گوهرشاد»؛ پویشی برای مقابله با تحریف وقایع تاریخی

هشتگی با عنوان « ما ایستاده ایم مثل گوهرشاد» در فضای مجازی مورد استقبال مخاطبان فضای مجازی قرار گرفت.

منیره خدابندلو مدیر روابط عمومی موسسه خیبر در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص پویش بی تفاوت نباشیم اظهار داشت: مدتی است در راستای آگاهی مردم با فلسفه حجاب کارهای فرهنگی را شروع کردیم و اولین قدم آگاهی دادن به مردم درباره جزئیات حادثه گوهرشاد است درواقع ما بروشورهایی تهیه کردیم که درآن حادثه گوهرشاد را شرح دادیم زیرا متاسفانه خیلی از افراد از این حادثه اطلاعات کافی ندارند.

وی ادامه داد: حجاب از مقولاتی است که این روزها به شدت مورد هجمه و تهدید قرار گرفته است. بزرگ‌ترین وظیفه ما برای مقابله با این تهدیدها، برخوردی هوشمندانه برای روشنگری افکار عمومی و همچنین ممانعت از تحریف وقایع تاریخی است. یکی از اصلی ترین وقایع تاریخی مرتبط با حجاب، که در سالهای قبل از انقلاب، تحت سانسور شدید خبری قرار گرفت و بعد از انقلاب نیز مغفول ماند، فاجعه ۲۱ تیر ۱۳۱۴ است. روزی که هزاران نفر در صحن مسجد گوهرشاد برای دفاع از حجاب، به شهادت رسیدند که به حق، روز ملی عفاف و حجاب نامگذاری شد.

خدابندلو افزود: خوشبختانه از زمانی که این موضوع و این ایده فرهنگی مطرح شد با استقبال مواجه شده و اگر ما تاکنون ده هزار بروشورچاپ کردیم فقط تعداد معدودی از آن باقی مانده البته این بروشورها در سراسر کشور به دست خواهان آنها خواهد رسید.

وی تصریح کرد: موضوعات مختلف درباره حجاب در این بروشور چاپ می شود و از همه دغدغه‌مندان اعم از شاعر، نویسنده، گرافیست، عکاس، فعالان حوزه رسانه ها، فعالان فضای مجازی و... دعوت می کنیم تا با عضویت در این پویش هر کدام به قدر توان، سهمی مؤثر در این حرکت مردمی داشته باشند . این بروشورها را مردم هم میتوانند تهیه کنند و در اختیار اطرافیانشان قرار دهند.

خدابندلو خاطرنشان کرد: علاوه بر چاپ بروشور کتاب هایی را هم در حوزه حجاب چاپ کردیم و از روز گذشته هم هشتگی با عنوان ما ایستاده ایم مثل گوهر شاد در فضای مجازی منتشر کردیم که استقبال خوبی هم از سوی مخاطبان صورت گرفت و ترند یک توییتر بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۲ تير ۱۳۹۷
خیلی عالی بود
آخرین اخبار