مدیر کل عشایر اردبیل؛

70 درصد خانوارهای عشایری اردبیل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیر کل امور عشایر استان اردبیل گفت: 70 درصد خانوارهای عشایری اردبیل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر هنرمند، مدیر کل امور عشایر استان اردبیل با اشاره به اینکه هم اکنون 70 درصد خانوارهای عشایری استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، بیان کرد: 60 درصد دام عشایر استان نیز تحت پوشش صندوق بیمه دام می باشند.

وی گفت: بیش از 120 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به عشایر این استان پرداخت شده است.

مدیر کل امور عشایر استان اردبیل افزود: 50 میلیارد ریال از این تسهیلات پارسال و 70 میلیارد ریال نیز امسال با سود 4 درصد به عشایر زحمتکش استان پرداخت شد.

هنرمند اظهار کرد: همچنین دولت تدبیر و امید 12 میلیارد ریال به صندوق توسعه کشاورزی و عشایری استان کمک بلاعوض به منظور حمایت از تشکل های تولیدی و اقتصادی اختصاص داده است.

وی ادامه داد: علاوه براین 72 میلیارد ریال اعتبار هم برای اجرای طرح های عمرانی 18 قشلاق احمدلو اختصاص یافته است.

مدیر کل امور عشایر استان اردبیل به اهم اقدامات اداره کل امور عشایری استان اردبیل در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: 805 دستگاه پنل خورشیدی تهیه و در بین عشایر استان توزیع شده و مجوز احداث چهار باب مدرسه شبانه روزی هم اخذ و درحال احداث است.

هنرمند گفت: سه شهرستان مشگین شهر، خلخال و سرعین به عنوان آزمونه گردشگری و توریسم عشایری در کشور انتخاب شده است و این اداره که پیشتر به صورت مدیریت در استان بود به اداره کل امور عشایری ارتقا یافته است.

جمعیت عشایر استان اردبیل 66 هزار و 500 نفر و در قالب 12 هزار و 800 خانوار بوده که به نگهداری 1.5 میلیون راس دام مشغول هستند.

انتهای پیام/ح

پرداخت 120 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر استان اردبیل

 

برچسب ها: بیمه ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار