مدیر عامل شهرک صنعتی تفت:

فعالیت تنها ۸۶ واحد صنعتی در شهر تفت

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی تفت از فعالیت تنها ۸۶ واحد صنعتی در شهرستان تفت خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حمید مقامی گفت: در راستای اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی و پیاده سازی قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک های صنعتی، شرکت خدماتی شهرک صنعتی تفت با حضور واحدهای صنعتی مستقر در شهرک تشکیل شد که با رأی گیری، اعضای هیئت مدیره به مدت دو سال فعالیت خواهند کرد.


وی تعداد واحدهای صنعتی فعال و درحال راه اندازی این شهرک صنعتی را 86 واحد اعلام کرد و افزود: اکثریت واحدها با حمایت های انجام شده ظرف دو سال گذشته در حال فعالیت هستند و حدود 20 درصد ظرف سال های 94 و 95 به واحدهای فعال اضافه شده است.


مدیر عامل شهرک صنعتی تفت با بیان اینکه واحدهای صنعتی شهرک صنعتی تفت وضعیت خوبی دارند، عنوان کرد: تا اوایل خرداد امسال حدود 10 درصد یعنی شش واحد تولیدی به جمع صنعتگران این شهرک افزوده شود که اینواحدها در حال ساخت هستند.

مقامی از ایجاد یک بسته حمایتی ویژه صنعتگران تفتی خبر داد و گفت: این بسته حمایتی تا اواخر خرداد ماه ارسال می شود که با همکاری سازمان های تأمین اجتماعی، دارایی و بانک ها امیدواریم سال 96 که از سوی رهبر معظم انقلاب به سال « اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده است شاهد رونق اقتصادی بیش از پیش در تفت باشیم.
وی تصریح کرد: هنوز جزئیات این بسته حمایتی اعلام نشده است ولی واحدهایی که از سال های گذشته در حال ساخت هستند با دریافت این بسته حمایتی در سال جاری راه اندازی می شوند.

مدیر عامل شهرک صنعتی تفت مهمترین صنایع فعال تفت را صنایع کاشی، پلیمری، بسته بندی، قند ونبات، دربهای دوجداره و صنعت برق والکترونیک عنوان کرد و ادامه داد: البته در زمینه ترمه هم حدود پنج واحد به فعالیت مشغول هستند که ارزش افزوده بالایی هم دارند.


مقامی، مراحل راه اندازی یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی تفت را شامل «دریافت مجوز ازارگانهای ذیربط مثل صنایع جهاد کشاورزی، اصناف و...»،« درخواست زمین از شرکت شهرک صنعتی ومنابع طبیعی بسته به نوع طرح ومحل اجرا»، «پیشرفت حدود ۶۰ درصد طرح» و «دریافت تسهیلات خرید ماشین آلات»، «نصب و راه اندازی» و«دریافت پروانه بهره برداری» بیان کرد و افزود: واحدها هم می توانند تولیدی وهم خدماتی باشند.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار