باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛
"ناجی" شهرهای "اربیل-بغداد-القصیر-جرف‌الصخر" کیست؟ + تصاویر
به گزارش   خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا از یک قدرت بی بدیل بهره می برند و آن توانمندی در نبرد ناهمگون و کلاسیک است.

جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی نیز توسط هنرمندان قدرت دفاعی و توان بازدارندگی خود را به نمایش گذاشته و این موضوع اخیرا با نمایش انیمیشنی از حضور "سردار سرلشکر قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمده است.

در این انیمیشن که فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با استکبار نقش آفرینی می کند، ناو جنگی آمریکایی با دستور سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی"  با بارانی از موشک های جمهوری اسلامی ایران نابود می شود.

در پویا نمایی مذکور ، زمانی که ادوات جنگی امپریالیسم در خلیج فارس از بین می رود، فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران با بیسیم در پیامی می گوید: "وقتی به جهنم رفتی، بگو قاسم مرا فرستاده"؛ و اینگونه ناو آمریکایی به منهدم می شود.



ناجی شهرهای

ناجی شهرهای

 

**پیام این انیمیشن چیست؟

در مجموع اگر بخواهیم پیام این انیمیشن را بررسی کنیم در دو بعد قابل ارزیابی است ؛ بعد اول نفوذ معنوی و قدرت فرمانده سپاه  قدس در منطقه غرب آسیا و بعد دوم توان موشکی و قدرت برقراری تامین امنیت در خلیج فارس توسط نیروهای مسلح ایران.
 

**  بُعد اول: نفوذ معنوی و قدرت فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران

سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران ، به عنوان یک چهره شناخته شده در منطقه غرب آسیا ، ارزیابی می شود و وی ناجی شهرهای "اربیل" ، "بغداد"، "دمشق" و "القصیر" ، "آمرلی" ، "جرف الصخر" و ... در عراق و سوریه است.


ناجی شهرهای

ناجی شهرهای

ناجی شهرهای

ناجی شهرهای



روزنامه "الحیات" چاپ عربستان سعودی در مطلبی با عنوان "سردار سلیمانی" قدرتمندترین مسئول امنیتی غرب آسیا" نوشت: "سردار قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس فردی است که خود را وقف خدمت به جمهوری اسلامی ایران کرده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران در سال 2005 از "سردار سلیمانی" به عنوان "شهید زنده" نام برده است، افزود: "سردار قاسم سلیمانی" دارای ریش‌های خاکستری رنگی است که زیاد در مقابل دوربین‌های تلویزیون ظاهر نمی‌شود. روزنامه الحیات همچنین به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت: سردار سلیمانی سوریه را همانند فردی که در آنجا متولد شده باشد، می‌شناسد و همچنین به خوبی با عراق آشنایی دارد.

روزنامه انگلیسی "آبزرور" تأکید کرد که سردار "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس احتمالاً تنها کسی است که می‌تواند داعش را شکست دهد. "آبزرور" عنوان داشت: هنگامی‌که در ژوئیه گذشته ارتش عراق از مقابل داعش گریخت، این ژنرال ایرانی در صحنه حضور یافت و چند ساعت پس از سیطره داعش بر موصل، سلیمانی در بغداد بود و از آن زمان عملیات دفاع از بغداد را هماهنگ و نیروها را بسیج کرد.

"آبزرور" در پایان خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی همچنین وقتی داعش، اربیل را تهدید کرد به کردستان عراق در شمال این کشور رفت. فرمانده سپاه قدس در اقصی نقاط عراق مورد ستایش و قدردانی قرار گرفت به ویژه از سوی شیعیان؛ چرا که او احتمالاً تنها کسی است که می‌تواند پیشروی داعش را متوقف کند.


آری؛ همین آشنایی با سوریه و عراق است که باعث شده تا کمک های مستشاری فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران کشورهای منطقه را از تروریسم تکفیری نجات دهد و وضعیت امروز عراق و سوریه  در قیاس با سال 2014 گویای همین موضوع است.


ناجی شهرهای
ناجی شهرهای



 فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران با کمک های مستشاری خود توانست ، شهر راهبردی "القصیر" را آزاد کند. البته در این پروسه "شهید همدانی" هم نقش مهمی داشت و دو فرمانده ایرانی توانستند در یک اقدام موثر (کمک های مستشاری ) از گسترش تروریسم تکفیری در منطقه جلوگیری کنند.


***بُعد دوم: قدرت موشکی ایران در خلیج فارس

در انیمیشنی که مربوط به جنگ خلیج فارس بوده ،  توان موشکی ایران در منطقه و همچنین شلیک موشک های ضد کشتی در سطح انبوه به تصویر درآمده است. این موضوع یک پیام دارد و آن توان نظامی ایران در جنگ ناهمگون است.

روزنامه   The Cristian Science Monitor در مقاله‌ای به قلم اسکات پترسون در مقاله‌ای با عنوان چگونه ایران می‌تواند در مقابل رویارویی نظامی با آمریکا موفق باشد نوشت: بودجه دفاعی آمریکا تقریباً 90 برابر بزرگ‌تر از ایران است  اما ایران یک استراتژی خوب و دقیق  از جنگ نامتقارن دارد. ایران، وارث نوآوری نیروی دریایی است که دارای یک استراتژی نیروی دریایی نامتقارن قابل بازگشت است و این یک مزیت عمده محسوب می‌شود.  آمریکا سعی کرده از سال 2002 شبیه‌ساز چنین درگیری‌هایی را به کمک کشتی‌هایش انجام بدهد.

آمریکا در سال های اخیر اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در منطقه درک کرده و لذا اگر از منطقه خلیج فارس عبور می کند کاملا هماهنگ با هشدارهای جمهوری اسلامی ایران عمل کرده و می داند چگونه باید برخورد کند که البته همیشه این برخورد در برابر ایران خاضعانه بوده است.

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در این زمینه اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس و تنگه هرمز تسلط کامل دارد و همه آبهای خلیج فارس زیر تسلط قوای جمهوری اسلامی ایران است. وی ادامه داد: حضور آمریکایی‌ها در منطقه همیشه ضرر دارد و ما حضور بی‌ضرر آنها را به هیچ‌وجه متصور نیستیم.

جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن انواع موشک های  "سطح به سطح زمین و دریاپایه"،  اقتدار خود را در منطقه به رخ دشمنان فرامنطقه ای کشیده است؛ به عبارت بهتر، سپاه پاسداران در خلیج فارس حرف های بسیاری برای گفتن دارد.  ایران در منطقه توانمندی های خود را در جنگ ناهمگون نشان داده و این موضوع  موکدا توسط مقامات نظامی کشورمان و به خصوص فرمانده نیروی دریایی سپاه مطرح شده است.

ساخت انیمیشن های فاخر از توانمندی فرماندهان و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد ، در حوزه فرهنگی و جنگ نرم نیز جمهوری اسلامی ایران برای معرفی قدرت خود تدابیری را اندیشیده است.



گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/