در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

خاطره یکی از همکاران و دوستان آیت‌الله رئیسی درباره خدمت‌گزاری ایشان

یک کارشناس مذهبی و از دوستان آیت الله سید ابراهیم رئیسی به نقل خاطره‌ای از دوران مسئولیت در تولیت آستان قدس رضوی پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد هادی مشیری خراسانی، یک کارشناس مذهبی و از دوستان آیت الله سید ابراهیم رئیسی درمورد ویژگی‌های بارز ایشان بیان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز و ارزشمند آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیگیری ایشان بود؛ به طوری که وقتی مشکلی را با حاج آقا مطرح و دغدغه‌ای را منتقل می‌کردیم شخصاً پیگیری می‌کرد و حقیقتاً روحیه خدمت داشت و می‌خواست کار کند. این در حالی است که بعضی از افراد فقط ادای خدمتگزاری را در می‌آورند و بعضی دیگر واقعاً بدنبال خدمتگزاری و خدمت کردن به مردم هستند و آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تمام وجود روحیه خدمت کردن به مردم و کار جهادی را داشت. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مشیری خراسانی تصریح کرد: یکی از دوستانم آقای خوراکیان که الان، مدیر عالی حرم مطهر امام رضا (ع) است قبلاً و در زمان تولیت آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مشهد مدیر دفترشان بود و نقل می‌کرد بعضی وقت‌ها که حاج آقا و بنده ساعت ۱۲ شب به خانه می‌رفتیم ساعت ۴ صبح با من تماس می‌گرفت و می‌گفت که آقای خوراکیان کجا هستی؟ به ایشان می‌گفتم: منزل و در حال استراحت هستم. حاج آقا می‌گفت که بنده آمده‌ام سرِ کار و به همین دلیل، گاهی واقعاً از حجم کار زیاد و سخت‌کوشی ایشان خسته می‌شدیم و در کار کردن، به شدت آرام و قرار نداشت و اهل تلاش بود.

این کارشناس مذهبی و از دوستان آیت الله سید ابراهیم رئیسی مطرح کرد: یک زمانی، بنده به آیت الله رئیسی چندین طرح را دادم که در آستان قدس رضوی به کار گرفت و خدا را شُکر، خیلی آثار و برکاتش را دیدیم. از جمله کشیک‌های علم و نوآوری در حرم امام رضا علیه‌السلام.

حجت‌الاسلام والمسلمین مشیری خراسانی درمورد باور عمیق آیت الله سید ابراهیم رئیسی به اهل بیت (ع) بیان کرد: یک زمانی بنده به آیت الله رئیسی گفتم که حاج آقا زشت است کسی به بیمارستان رضوی مراجعه کند و سپس، متوجه شود باید هزینه درمان زیادی بپردازد و در صورتی که استطاعت مالی برای پرداخت هزینه نداشته باشد ایشان را پذیرش نکنند.

حاج‌آقا رئیسی به بنده فرمود که آقای مشیری وقتی بیمار پول پرداخت بیمارستان را ندارد هزینه‌های درمان را چه کار کنیم؟ 

به حاج آقا گفتم: اگر آقا امام رضا علیه‌السلام بودند آیا این افراد را رد می‌کردند یا خیر؟ از جیب خود می‌پرداختند. 

حضور آیت الله رئیسی و رهبری در حرم امام رضا (ع)

این جا آستان قدس رضوی و برای امام رضا علیه‌السلام است و شما بپردازید و نگران نباشید. چون خود امام رضا علیه‌السلام بودجه و اعتبارش را ردیف می‌کنند. از اینرو، یادم نمی‌رود وقتی به حاج آقا رئیسی گفتم با خودم فکر کردم که ایشان این کار را انجام می‌دهد.

یک روز در صحن انقلاب امام رضا علیه‌السلام، حاج آقا رئیسی در حال بیرون آمدن بود و بنده داشتم به سمت خدمتم می‌رفتم و صدا زدند و گفت که بنده آن حرف شما را درمورد بیماران در بیمارستان رضوی عمل کردم و اتفاق جالبی افتاد. 

این کارشناس مذهبی و از دوستان آیت الله رئیسی گفت: در حین این که بعضی از بیمارانی که در این مدت به بیمارستان رضوی مراجعه کردند و پذیرش و درمان شدند ثروتمندانی هم، آمدند و با این شرایط روبرو شدند و به همین دلیل، وقتی از این بیماران پرسیدند که چگونه هزینه‌های گزاف بیمارستان را می‌پردازند؟ بیماران در جواب گفتند که آستان قدس رضوی از طرف امام رضا علیه‌السلام هزینه‌ها را می‌پردازند و به همین دلیل، این افراد ثروتمند منقلب شده و خواهش کرده بودند که اجازه دهید تا ما هم، در پرداخت این هزینه‌ها مشارکت داشته باشیم؛ لذا برای مشارکت در این امر اقدام کرده بودند و بعضی از آنها رقم‌های بسیار کلانی را برای درمان بیماران به آستان قدس رضوی هدیه کرده بودند و واقعاً حاج آقا رئیسی به این موضوع اعتقاد داشت که باید خادم امام رضا علیه‌السلام باشد و به آستان قدس رضوی علیه‌السلام خدمت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مشیری خراسانی ادامه داد: ویژگی دیگر حاج آقا رئیسی این بود که واقعاً کار فرهنگی را باور داشت و در واقع، اعتقاد و باورش به این بود که باید یک تحولی در حوزه فرهنگ دینی انجام شود. به همین دلیل، هم خودش در این قضیه پیش‌قدم بود و هم دوستان را برای انجام این کار تشویق می‌کرد. از اینرو، زمانی که تولیت امام رضا علیه‌السلام بود به حدی قول سخنرانی می‌داد که وقتی زمان کم داشت به یکی از دوستان می‌سپرد و می‌گفت که سلام بنده را برسانید و عذرخواهی کرده و برای آنها سخنرانی کنید؛ به طوری که نه تنها چند سخنران را برای این منظور درنظر گرفته بود بلکه ایشان، قول کار‌های فرهنگی می‌داد و دیگران را هم، به شرکت در این کار و همکاری با خود دعوت می‌کرد و تلاش ایشان بر این بود تا فضای کار فرهنگی را از دست ندهد و واقعاً به نفْس کار خدمت به مکتب اهل بیت علیهم‌السلام باور داشت.

آیت الله رئیسی در سازمان ملل

حجت‌الاسلام والمسلمین مشیری خراسانی با اشاره به دیگر ویژگی‌های شاخص آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: حاج آقا، اخلاص در کار و خدمت داشت و حضورش در بین مردم، واقعی و دائمی بود؛ نه بازیگری!

او ادامه داد: حاج آقا رئیسی با اخلاق و صبور بود و حتی به مخالفان بی انصافش هم، هیچ‌گاه توهین نکرد و اهل جنجال آفرینی، شلوغ بازی و حاشیه درست کردن نبود و منافع کشور را بر منافع شخصی ترجیح می‌داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مشیری خراسانی افزود: حاج آقا رئیسی واقعاً پُرکار و جهادی بود و اهل پشت میز نشستن نبود و اهل شب زنده داری و عبادت و توسل بود و خودش هم، هیچگاه از این روضه خوانی و نوکری اهل‌بیت علیهم‌السلام دریغ نمی‌کرد و حتی جلسات کوچک را هم می‌پذیرفت و نکته مهم این که فرزندان و خانواده اش هیچوقت از ایران مهاجرت نکردند؛ چه به بهانه تحصیل و چه به بهانه زندگی و چه به هر بهانه دیگر!

خبرنگار: فاطیما میرزایی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
تابشنوند وببیند که خداوند چه کسانی را دوست دارد تا شهادت را نسیب آنها کند روحشان شاد