معاون استاندار همدان مطرح کرد:

تأکید بر آموزش‌های مهارتی فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها

در کارگروه توسعه مهارت استان همدان بر آموزش‌های مهارتی برای فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها تاکید شد.

معاون امور اقتصادی استان همدان گفت: یکی از موضوعاتی که در تحقق اشتغال استان به ویژه بخش فارغ التحصیلان مطرح است آموزش مهارت به این دسته افراد است.

حسینی گفت: بر مبنای طرح تدوین شده در خصوص آموزش‌های مهارتی؛ تعهد اشتغال ۷ هزار و ۵۴۹ نفر را داریم که از این میزان ۴۲ درصد فارغ التحصیلان را شامل می‌شود، بنابراین یکی از اقداماتی که در کنار آموزش مطالب علمی انجام می شود، باید آموزش‌های مهارتی برای ایجاد اشتغال پایدار باشد.

او همچنین در مورد ششمین نمایشگاه اکسپو که در تهران برگزار شد، گفت: در این نمایشگاه که به منظور نمایش توانمندی‌های ظرفیت صادرات کشور است استان همدان هم حضوری فعال داشت.

حسینی گفت: به دستور و تدبیر وزارت کشور استانداری‌های هر استانی در این نمایشگاه به ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان خود می‌پردازد و دستاورد‌هایی هم که برای استان همدان حاصل شد، عقد ۶ فقره قرارداد بین المللی بود که از سوی واحد‌های بخش خصوصی استان منعقد شد.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان گفت: این قرارداد‌ها در بخش‌های کشاورزی؛ صنعتی و دانش بنیان بود و علاوه بر آن حدود ۱۵ تفاهم نامه هم در این نمایشگاه امضا شد که امیدواریم منتج به افزایش صادرات محصولات استان همدان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.