۲۳ کاروان سلامت راهی مناطق محروم البرز شدند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز اعلام کرد: ۲۳ کاروان سلامت به مناسبت هفته جهانی جمعیت هلال احمر (۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه) راهی مناطق محروم و کم برخوردار این استان شدند.

محمد باقر خلفی گفت: با اعزام این کاروان‌ها در هفت شعبه و ۹۹ خانه هلال خدمات غربالگری، تست فشار خون و تست قند خون برای ساکنان مناطق کم برخوردار انجام شد.

وی گفت: طی این مدت پنج هزارو ۴۳۰ نفر با اعزام کاروان‌های پزشکی در خانه‌های هلال این استان خدمات غربالگری، تست فشارخون و تست قند خون دریافت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز بیان کرد: طی این مدت تعدادی تجهیزات پزشکی مانند ویلچر، کپسول اکسیژن و عصا توسط خیرین به بانک امانات جمعیت هلال احمر اهدا شد که در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

خلفی همچنین درباره فعالیت خانه‌های هلال افزود: اکنون بیش از هشت هزار داوطلب در۹۹ خانه هلال استان البرز با جمعیت هلال احمر همکاری دارند و در مواقع نیاز به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

به گفته وی ارتقای سطح آگاهی عمومی برای کاهش آسیب پذیری در برابر سوانح با رویکرد تاب آوری، توسعه ظرفیت‌های داوطلبانه در جوامع محلی و مسوولیت‌های اجتماعی از جمله اهداف فعالیت خانه‌های هلال است.

خلفی با اشاره به گسترش چتر فعالیت‌های امدادی در استان البرز گفت: امسال نیز خانه‌های هلال فعالیت خود را در زمینه‌های آموزشی، امدادی، فرهنگی، حمایتی و امثال آن در شعب کرج، ساوجبلاغ، نظر آباد، فردیس، اشتهارد و طالقان آغاز کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز افزود: خانه‌های هلال به عنوان پل ارتباطی بین هلال احمر و محرومان نقش موثری در محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار دارند.

وی بیان کرد: با تاسیس خانه‌های هلال به دنبال توسعه آموزش‌های امدادی و فرهنگ سازی در بین اقشار توانمند برای کمک به محرومان هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: عضو گیری برای فعالیت‌های آموزش همگانی، پاسخگویی به موقع و مناسب در زمان حوادث و مخاطرات، ایجاد بستر‌های تاب آوری هرچه بیشتر جوانان از جمله اهداف راه اندازی خانه‌های هلال به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.