برگزاری کارگاه آموزشی میکرو پلاستیک ها در زنجیره سلامت

رییس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان از اجرای آموزش در خصوص مبحث میکروپلاستیک‌ها در زنجیره سلامت برای دانش آموزان دبستان ۱۲ بهمن رشت خبر داد.

الهه کلانتری با بیان اینکه گسترش تولید و استفاده از پلاستیک اگر چه به بهبود کیفیت زندگی انسان کمک کرده اما عوارض استفاده نادرست از آن نیز موجب ایجاد مشکلات عدیده برای محیط زیست شده است، گفت: ورودمیکروپلاستیک‌ها به چرخه غذایی جانوران و به تبع آن انسان، آلودگی در منابع آبی و آب‌های زیرزمینی، آلودگی خاک و غیره از جمله مواردی است که در نتیجه مصرف بالای پلاستیک به وجود آمده است.

رییس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت؛ استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و ظروف پلیمری یک‌بار مصرف در سطح وسیع و صرف هزینه‌ها و نیروی انسانی زیاد جهت جمع‌آوری، پردازش و دفع این مواد از عواملی هستند که ضرورت انجام اقدامات آموزشی، ترویجی و اجرایی در جهت ترغیب شهروندان به کاهش مصرف این محصولات را بیش از پیش آشکار می‌کند.

وی افزود: در همین راستا کارگاه آموزشی جهت اشنایی بیشتر دانش اموزان با این مبحث با تدریس اقای مهندس همراز کارشناس مسول آموزش  مشارکتها برگزار شد.

 

برچسب ها: محیط زیست ، پلاستیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.