عضو فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس مطرح کرد؛

مردمی‌سازی اقتصاد با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان

عباسی گفت: مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از محل‌های بسیار مهمی است که ما می‌توانیم مردمی‌سازی اقتصاد را در آن انجام دهیم.

علیرضا عباسی نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و عضو فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تاثیر توجه به اقتصاد دانش‌بنیان در راستای تحقق شعار سال و مشارکت مردم در جهش تولید گفت: با استفاده از اقتصاد دانش‌بنیان می‌توانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم و جلوی خروج ارز را از کشور بگیریم.

وی ادامه داد: دو میلیارد دلار صادرات محصولات دانش‌بنیان به این معنی است که ما می‌توانیم وابستگی‌مان را به نفت با اتکا به همین شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا که متشکل از جوانان نخبه است، کم کنیم.

عباسی بیان کرد: مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از محل‌های بسیار مهمی است که ما می‌توانیم مردمی‌سازی اقتصاد را در آن انجام دهیم. 

عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس افزود: با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که جمع کثیری هم هستند می‌توانیم بانک‌ها و دولت را پای کار بیاوریم البته دولت از رقابت با بخش خصوصی به‌ویژه در تولیدات فن‌آورانه خودداری کند. 

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اظهار کرد: دولت باید نیاز‌های وارداتی را به شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه کند و از آنها بخواهد که این شرکت‌ها اقدام به تولید تجهیزات مورد نیاز وارداتی کشور کنند. اگر این اتفاق بیفتد مطمئنا می‌توانیم یکی از اقدامات خوب را در این زمینه در راستای استفاده از ظرفیت مردمی و نیروی انسانی تحصیل کرده برای شکوفایی اقتصاد داشته باشیم و از خام‌فروشی تا حد ممکن جلوگیری کنیم. 

وی بیان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان تبلور اقتصاد مردمی است و رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر این مسئله تاکید کرده‌اند که باید به شرکت‌های دانش‌بنیان توجه ویژه‌ای داشته باشیم، زیرا با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانیم بسیاری از موانع بزرگ پیش روی صادرات کشور را در عرصه جهانی از سر راه برداریم. 

عباسی با بیان اینکه اینکه ما به‌دنبال ارزآوری و جلوگیری از خروج ارز از کشور هستیم، گفت: خنثی‌سازی تحریم‌ها با توجه به عواقب آن در سال‌های گذشته یکی از موارد مورد تاکید ما است و می‌توانیم با استفاده از تولید محصولات وارداتی خارجی، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان که از علم و فناوری پیشرفته‌ای هم برخوردار هستند در راستای تحقق شعار سال و مشارکت مردم در جهش تولید گام برداریم. 

عضو فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس تصریح کرد: یکی از مشکلات فعلی کشور ما اشتغال پایین جوانان است، که یکی از راه‌های مشغول کردن آنها شرکت‌های دانش بنیان است که در واقع بستر خوبی هستند و با استفاده از قانون جهش تولید دانش‌بنیان مصوب مجلس می‌توان خیلی به این مسئله امیدوار بود همچنین با توجه به شعار سال می‌توان عزمی جدی‌تر برای مردمی‌سازی اقتصاد ایجاد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار