در نشست خبری مطرح شد؛

فروش کتاب در نمایشگاه بین‌المللی تهران به ۱۹۴.۵ میلیارد تومان رسید

سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد که مردم تا پایان روز چهارم این نمایشگاه ۱۹۴ و نیم میلیارد تومان کتاب از ناشران خریداری کردند.

علی رمضانی، سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی تهران در نشست خبری روزانه سی‌وپنجم نمایشگاه کتاب در ستاد اجرایی نمایشگاه به تشریح آمار فروش کتاب‌ها تا پایان روز چهارم ۲۲ اردیبهشت پرداخت و گفت: مردم در بخش حضوری از طریق درگاه‌های رسمی مجموعاً ۹۰ و نیم میلیارد تومان خرید کردند. ۵۲ میلیارد تومان از طریق غیر رسمی کتاب خریداری کردند، که مجموعاً ۱۴۲ و نیم میلیارد تومان در بخش حضوری نمایشگاه کتاب فروخته شده است. 

رمضانی ادامه داد: در بخش مجازی نمایشگاه کتاب ۵۲ میلیارد تومان کتاب فروخته شده، که ۳۵ میلیارد آن از ناشران و ۱۷ میلیارد از طریق کتاب‌فروشان است. مردم تا پایان روز چهارم ۱۹۴ و نیم میلیارد تومان کتاب از ناشران خریداری کردند.

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران خبر داد که امروز اولین مرحله واریز مطالبات ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب انجام شد. ناشرانی که بسته‌های کتاب را از طریق پست به دست خریدار رساندند، وجوه خود را دریافت کردند و تسویه حساب با آنها انجام شد.

او افزود: از ناشران و کتاب‌فروشان می‌خواهیم که مردم را چشم انتظار نگذارند و سریع بسته‌ها را تحویل دهند، تا پست بهتر خدمت‌رسانی کند. ما معمولاً در انتهای نمایشگاه کتاب، روز‌های شلوغی داریم و ممکن است اختلالاتی در روند خدمت‌رسانی‌ها صورت گیرد.

وی درباره نتایج روز چهارم نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: از مردم درباره دلایل بازدید از نمایشگاه کتاب پرسیده شد، که ۸۵ درصد مردم گزینه خرید کتاب را انتخاب کردند. نزدیک به ۴۰ درصد نمایشگاه‌گردی را انتخاب کردند، ۲۲ درصد هدف از ورود به نمایشگاه را آشنایی با تازه‌های نشر عنوان کردند و ۱۰.۵ درصد مشتاق پدیدآورندگان کتاب بودند. مردم در روز چهارم به نمایشگاه کتاب از ۱۰۰ نمره ۷۴ دادند. 

رمضانی درباره تخلفات روز چهارم نمایشگاه برای ناشران توضیح داد: در روز گذشته هیات رسیدگی به تخلفات ناشران ۱۰ رای صادر کرده، که عمده تخلفات عرضه کتاب غیر مجاز، تخفیف نامتعارف و عرضه کتاب غیر مرتبط و مربوط به دیگران بود. پنل مجازی دو ناشر به مدت یک روز بسته شد. دو ناشر در سال بعد کاهش متراژ غرفه برایشان درنظر گرفته شد. غرفه سه ناشر با مدت معلوم تعطیل شد و بقیه ناشران شامل تذکر و درج در پرونده بود.

همچنین سعید مجیدی، مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره فعالیت‌های این کمیته گفت: تا روز گذشته حدود ۱۱۰ نشست در مجموع سرا‌ها از جمله سالن ناشران کودک و نوجوان، سرای اهل قلم کودک و نوجوان، سرای ناشران دانشگاهی، سرای ناشران دانشگاهی برگزار شده است. امیدواریم تا پایان نمایشگاه تعداد برگزاری نشست‌ها ۴۶۰ برسد.

او افزود: نشست‌های مربوط به فیلم‌های اقتباسی و برخواسته از متون ادبی و نشست‌های روایتگری و روایت‌نویسی جزو نشست‌های امسال بوده است. در روز‌های آینده شاهد رونمایی از نشان جشنواره ملی و بین‌المللی کودک و نوجوان خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۲:۲۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کتاب و کاغذ به شدت گران است و این حجم فروش دلیل بر فروش تعداد زیاد کتاب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
بخش زیادی از فروش، کتابهای بی ارزش دهها بنگاه آمادگی کنکور است که مردم مجبورند با توجه به جولان ازاد و تبلیغات گسترده آنها را بخرند
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۶:۴۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر این حجم کمی کتاب با محتواهای ارزشمند و انسان ساز جنبه کیفی و ارزشی می یافت و به زندگی انسانها وارد می شد شاهد حتی یک آدم کشی در یک قرن نبودیم و افسوس که چنین نیست و کتاب با همه ظرفیت ارزشی سرنوشت دیگری می یابد .
آخرین اخبار