تب کریمه کنگو در هرمزگان قربانی گرفت

تاکنون سه مورد ابتلای قطعی به تب کریمه کنگو در هرمزگان شناسایی شده است که یک نفر در شهرستان رودان جان باخته است.

عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: فرد فوت شده آقای ۷۰ ساله دیر به مرکز خدمات بهداشتی مراجعه کرده و این بیماری باعث مرگ وی شد.

وی گفت: همچنین تاکنون ۱۱ مورد مشکوک به بیماری تب گریمه کنگو در استان شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: رودان، میناب، بندرعباس، قشم و جاسک از مناطقی هستند که این بیماری در آنها دیده شده است.

ذاکری گفت: عامل تب کریمه کنگو کنه است و این بیماری علاوه بر تب شدید باعث کبودی و خون ریزی شدید بینی بر اثر بروز اختلالات انعقادی شده و در برخی موارد موجب مرگ می‌شود.

ذاکری افزود: افرادی که با دام سر و کار دارند یا به ذبح دام مشغول هستند، باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و ابزارشان را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند و همچنین خونابه‌ها نیز به طریق بهداشتی دفع شود.

وی افزود: مردم به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان، خرید گوشت را ۲۴ ساعت پیش از مصرف در دمای یخچال نگهداری کنند و از خرید گوشت‌هایی که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی ذبح و عرضه شده، خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: همچنین جگر و سایر امعاء و احشای دام، پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای ۴ درجه سانتی گراد استفاده شود.

مردم به هیچ وجه دامی را که دارای علائم بیماری و ناخوشی است، ذبح و مصرف نکنند.

برچسب ها: تب کنگو ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.