چالش برخی از بانک‌ها برای ارائه وام ازدواج ۳۵۰ میلیون تومانی

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیام از مشکلات دریافت وام ۳۵۰ میلیون تومانی ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال در برخی از بانک‌ها ابراز نارضایتی کرد.

دولت به منظور تشویق جوانان برای ترویج فرهنگ ازدواج تسهیلاتی را برای آنها در نظر گرفت تا در ابتدای جاده زندگی مشترک با مشکلات کمتری مواجه شوند. این تسهیلات با موافقت مجلس برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال ۳۵۰ میلیون تومان شد.

شهروندخبرنگار ما که برای دریافت وام ۳۵۰ تومانی به یکی از شعبه های بانک سپه در شهر تهران مراجعه کرده است که با عدم ارائه وام  ۳۵۰ میلیون تومانی مواجه شد و به گفته بانک سپه فقط مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به آنها تعلق می‌گیرد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروندخبرنگار

با سلام و عرض خدا قوت، برای دریافت وام سیصد و پنجاه میلیون تومانی ازدواج زوج‌های زیر ۲۵ سال مصوب مجلس و ابلاغی بانک مرکزی به یکی از شعب بانک سپه در شهر تهران مراجعه کردیم و تشکیل پرونده دادیم پیامک تایید وام را هم از بانک دریافت کردیم لیکن پولی به حساب ما واریز نشد. مجدداً به شعبه مراجعه کردیم گفتند کد سمات برای وام‌های سیصد و پنجاه میلیون تومانی قانون جوانی جمعیت از طرف بانک مرکزی بسته است لذا بانک سپه نمی‌تواند چنین وامی را پرداخت کند و چنانچه شما تمایل داشته باشید می‌توانید وام ۳۰۰ میلیون تومانی بگیرید. این در حالی است هیچگاه مسئولان مرتبط در هیچ رسانه ای چنین مطلبی را اعلام نکردند و همچنین کارمندان بانک سپه هم در ابتدا چنین موضوعی را در هنگام تشکیل پرونده اعلام نکردند.

خانواده های ما طبق وعده‌هایی که داده شده برنامه ریزی و مراسمات را تنظیم کرده اند. حالا سوال این است که ما در این وقت کوتاه چگونه به بانکی غیر از سپه مراجعه کنیم و یا چطور و از کجا ۵۰ میلیون را جایگزین کنیم. لطفاً پیگیری بفرمایید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسf
۱۴:۱۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
خیلی ممنون که اینقدر ما رو حمایت میکنید .. پیر شدم بس که رفتم تو سایت و پیغام* در حال حاضر هیچ بانکی در استان انتخابی شما داری اعتبار نمی باشد رو دیدم *..واقعا دست مریزاد ‌اگه میدونستم اینجوری قراره وام بگیرم زودتر ب فکر ازدواج می افتادم .
آخرین اخبار