بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت

فرماندار سرباز گفت: خوشبختانه سیل و سامانه بارندگی اخیر شهرستان سرباز خسارت جانی و مالی چندانی برای مردم نداشت و تنها سبب تخریب برخی از راه‌های روستایی و زمین های کشاورزی شده است.


فرامرز دانش اظهار داشت: هر زمان که بارندگی در شهرستان سرباز اتفاق می افتد، با توجه به این که منطقه کوهستانی است و مسیر سیلاب مشخص است، آب باران راه خود را پیدا می کند و در نهایت سیل خسارت چندانی به جان و مال مردم وارد نمی‌کند. اما زیرساخت های کشاورزی و راه‌های روستایی تخریب می‌شود و از آنجایی که برخی از راه‌های روستایی آسفالت نیستند، بارندگی سبب انسداد راه‌های روستایی و ایجاد سیل و روان آب می‌شود.

  دانش عنوان کرد، باتوجه به اینکه اکثر زمین های کشاورزی در مجاورت و حریم رودخانه قرار دارند با طغیان سیلاب و رودخانه، قسمتی از زمین های کشاورزی دچار سیل بردگی و تخریب می شوند.
وی گفت: در حاضر در بخش های تابعه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرباز در حال بازگشایی مسیرها هستند و مشکل خاصی در سرباز پس از بارندگی نداشته‌ایم و تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله هلال احمر، بنیاد مسکن، اداره برق و .‌‌.. به حالت آماده باش درآمده‌اند و به محض اعلام مردم در خصوص آبگرفتگی و یا تخریب منازل ، بنیاد مسکن  و هلال احمر وارد عمل می‌شوند و کمک‌های اولیه از جمله چادر و سایر امکانات زندگی برای این افراد فراهم می‌شود، هلال احمر و بنیاد مسکن هم برای ایجاد فضای اسکان سیل زدگان کارهای لازم را انجام خواهند داد.

دانش عنوان کرد: خوشبختانه این سیل خسارت جانی و مالی به‌صورت جدی نداشته و اگر هم تخریبی اتفاق افتاده باشد، هلال احمر. بنیاد مسکن پس از بررسی‌های لازم، پیگیری انجام می‌شود و خوشبختانه ما گزارش  جان باختن بر اثر سیل اخیر سرباز نداشته‌ایم.

فرماندار سرباز عنوان کرد: مسیرهای روستایی شهرستان سرباز که بر اثر بارندگی شدید صعب العبور شده‌اند با استفاده از ماشین آلات مورد نیاز در حال بازگشایی هستند.

وی گفت: بر اساس نقشه‌های هوایی، سامانه بارشی در سطوح مختلف زرد، نارنجی و قرمز به مدت 10 روز است که  وارد سرباز شده و همچنان فعال  می‌باشد.

فرماندار سرباز عنوان کرد: از آن جایی که سرباز بیشترین  راه روستایی را به خودش اختصاص داده حمایت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را  در خصوص تامین ماشین آلات سنگین از جمله بولدوزر و گریدر نیاز داریم و از آنجایی که 70 درصد راه های این شهرستان خاکی هستند با تامین این دستگاه‌ها، کمک بزرگی به حوزه راه سازی و بازگشایی راه‌های سرباز در زمان بحران می‌شود.

برچسب ها: سیل ، فرمانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار