تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید یک وحدت رویه در استان وجود داشته باشد و بسته‌های تبلیغاتی تهیه و در اختیار رسانه‌ها قرار داده شود.

غلامعلی حیدری در کارگروه گردشگری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با هماهنگی بین‌بخشی و با تشکیل شورای متشکل از دستگاه‌های مختلف صدور مجوز‌های کسب و کار در حوزه گردشگری استان تسهیل و تسریع می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: یکی از راهکار‌های تحقق شعار سال که از همان روز‌های نخست امسال در دستور کار قرار گرفت، تشکیل چهار کارگروه اقتصادی از جمله کارگروه گردشگری و بوم‌گردی در استان است.

وی ادامه داد: همان‌طور که از شعار سال مشخص است، جهش تولید جز با مشارکت مردم امکانپذیر نیست از همین رو تلاش داریم در چارچوب قانون و دستورالعمل‌های موجود و با توجه به ظرفیت بالای استان در حوزه گردشگری، کسب و کار‌های این حوزه را رونق دهیم و از سخت‌گیری‌هایی که پیرامون صدور مجوز‌ها وجود دارد، کاسته شود.


بیشتر بخوانید


حیدری، تبلیغات و اطلاع‌رسانی را از دیگر راهکار‌های رونق گردشگری در استان عنوان کرد و گفت: در همین خصوص باید یک وحدت رویه در استان وجود داشته باشد و بسته‌های تبلیغاتی تهیه و در اختیار رسانه‌ها قرار داده شود و از سوی دیگر از تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری در کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز غافل نشد.

وی با تاکید بر اینکه امسال زیرساخت‌های گردشگری استان باید از وضعیت بهتری برخوردار شود، افزود: در ایجاد زیرساخت هم می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذار بخش خصوصی بهره گرفت و هم از توان و ظرفیت شرکت‌های بزرگ (هلدینگ‌ها) نظیر شستا، پتروشیمی و صندوق بازنشستگی استفاده کرد.

حیدری اظهار کرد: برای ساماندهی نقاط گردشگری استان لازم است تا مدیریت این مراکز به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و یا بخش خصوصی واگذار شود تا هم زیرساخت‌هایی نظیر سرویس بهداشتی در این مناطق ایجاد شود و شاهد آلودگی و زباله در این نقاط نباشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رفع موانع گردشگری کشاورزی و رونق گردشگری عشایری در استان، ادامه داد: استان ظرفیت خوبی در خصوص گردشگری باغات دارد که در این رابطه باید موانع برطرف و با لحاظ کمترین تغییر کاربری برای کشاورزان محل درآمد ایجاد کرد.

وی، موزه‌های محیط زیست را از دیگر جاذبه‌های گردشگری استان عنوان کرد و گفت: این مراکز کمتر تبلیغ شده است و می‌طلبد تا با راه‌اندازی تور‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و حتی برای کارمندان ادارات این ظرفیت‌های جذاب را به همگان معرفی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار