فرماندار:

مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد

 فرماندار ویژه چابهار گفت: مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان این شهرستان در محدوده بخش‌های پیرسهراب و پلان سرعت گرفته است.

جواد سپاهی  فرماندار ویژه چابهار گفت: مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان این شهرستان در محدوده بخش‌های پیرسهراب و پلان سرعت گرفته و از همه مهمتر کارشناسان این حوزه با مشارکت کشاورزان و مردم بومی در حال محقق کردن این خواسته بوده و بزودی شاهد توسعه وآبادانی این منطقه خواهیم بود تا آب بجای تبخیر در سد به اشتغال و تولید و رونق کمک کند.

جواد سپاهی اظهارکرد: کشاورزان پایین دست سد زیردان، با تجربه چندین ساله در این امر ما را یاری و در کنار کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی خواهند بود تا موفقیت در تقسیم آب و مدیریت و بهره‌برداری هر چه سریعتر تحقق پیدا کنند.

وی به مردمی سازی تمامی امورات در شهرستان چابهار اشاره کرد و افزود: برای عملیاتی کرد شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» برنامه‌ریزی به سمت و سویی خواهد بود که در کمترین زمان ممکن خود مردم تحولات را لمس و در مدیریت زمان برنامه ریزی خواهند کرد.

فرماندار ویژه چابهار ادامه داد: با مدیریت آبرسانی استاندارد به زمین‌های پایین دست کشاورزی شاهد رونق دوچندان منطقه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: از فرصت های خدادادی منطقه استراتژیک چابهار در بخش کشاورزی باید برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داشته باشیم.

سپاهی تجربه چندین ساله کشاورزان را برای محقق ساختن جهش تولید با مشارکت مردم را مهم دانست و گفت: در سالجاری برای حوزه کشاورزی طوری برنامه ریزی شده از کمترین زمین کشاورزی در هر روستا نهایت بهره وری را خواهیم داشت و این امر نیازمند همراهی کشاورزان منطقه است.

وی با اشاره به اینکه سد مخزنی زیردان (جگرکوه) در محدوده بخش ساربوک قصرقند و ۱۴۰ کیلومتری شمال شهر چابهار بر روی رودخانه فصلی کاجو قرار دارد، بیان کرد: این سد در مجموع با ظرفیت ۲۰۷ میلیون مترمکعب ذخیره آب با هدف آبیاری مزارع کشاورزی پایین دست و تامین آب آشامیدنی روستاهای چابهار ساخته شده و هم اینک ظرفیت آن در آستانه سرریز شدن است.

برچسب ها: فرمانداری ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار