مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین

رییس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری قزوین گفت: ۳۴ هزار و ۶۵۵ فقره پرونده در سال گذشته با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان به مصالحه ختم شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حیدری رییس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری قزوین گفت: نسبت مصالحه در پرونده‌های قابل صلح و سازش شورا‌های حل اختلاف ۵۱ درصد بوده که طی سال گذشته با میانجیگری شورا‌های حل اختلاف از مراجعات افراد به محاکم و دادسرا‌ها جلوگیری شده است.

وی اضافه کرد: ۹۷ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده سال گذشته به شورا‌های حل اختلاف استان قزوین وارد شد که تعداد ۹۶ هزار و ۸۶۱ فقره مختومه و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه ۱۷۳ شعبه شورای حل اختلاف در ۱۹ حوزه قضایی دایر است، ادامه داد: از این تعداد ۸۹ شعبه در شهر‌ها و ۸۴ شعبه نیز در روستا‌ها فعالیت دارند.

این مقام قضایی بیان کرد: ۹۴ درصد از اوراق قضایی شورا‌های حل اختلاف در سال گذشته به صورت الکترونیکی به مخاطبان ابلاغ شده که علاوه بر کاهش زمان رسیدگی باعث تسریع در انجام امور قضایی، صرفه جویی در وقت و هزینه و رضایتمندی شهروندان شده است.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین ضمن قدردانی از کارکنان شورا‌های حل اختلاف، گفت: تحقق صلح و سازش در پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در سال جدید محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.